استان مرکزی آمادگی برگزاری جشنواره ملی گل‌های محمدی(ص) را دارد
کد خبر: 3614753
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵
قربان‌پور:

استان مرکزی آمادگی برگزاری جشنواره ملی گل‌های محمدی(ص) را دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: همه مسئولان و ظرفیت‌های مردمی باید تلاش کنند جشنواره گل‌های محمدی(ص) حالت ملی به خود بگیرد استان مرکزی آمادگی برگزاری این جشنواره را به صورت ملی دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌السلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در نشست هماهنگی چهارمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) که امروز، 11 تیرماه در دلیجان برگزار شد گفت: این جشنواره فرادستگاهی است نیروهای مردمی، مؤسسات و مساجد باید در این جشنواره سهم جدی داشته باشند.
وی ادامه داد: همه مسئولان و ظرفیت‌های مردمی باید تلاش کنند تا این جشنواره حالت ملی به خود بگیرد و مطابق با آئین نامه ملی برگزار شود. استان مرکزی آمادگی برگزاری جشنواره گل‌های محمدی(ص) را به صورت ملی دارد. حضور 5 هزار نفر در دوره قبلی این جشنواره نشان دهنده پویایی آن است که امسال پیش‌بینی می‌شود 7 هزار نفر شرکت کنند.
حجت‌الاسلام قربان‌پور با تأکید بر تنوع جشنواره افزود: آسیب‌های اجتماعی که امروز جامعه با آن درگیر است نیز در این جشنواره مورد توجه قرار گرفته است، راهکار آسیب‌ها در قرآن موجود است باید مبارزه با آسیب‌ها در برنامه‌ها به عنوان یک اصل تلقی شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: تقویت جایگاه قرآن در خانواده بهترین راه‌ کاهش آسیب‌های اجتماعی است که این جشنواره نیزآن را دنبال می‌کند. سیاست جشواره بر این است که از بودجه دستگاه خاصی استفاده نکند و مشارکت همگانی داشته باشد. 
به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی، دبیر استانی جشنواره نیز در بخش دوم این نشست گفت: اهمیت این جشنواره بر همه مدیران روشن است، جشنواره گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) اقدامی نو در فعالیت‌های قرآنی استان به شمار می‌آید و مصداق کار جهای قرآنی است که با همت همگانی اجرایی می‌شود.
مسئول دارالقرآن الکریم استان افزود: همدلی واقعی دستگاه‌های اجرایی را می‌توان در این جشنواره به خوبی مشاهده کرد این جشنواره همچنین اقدامی برای غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان است البته هیچ منافاتی با برنامه‌های سایر دستگاهه‌ای متولی ندارد بلکه  نقش مکمل را دارد.
دبیر استانی جشنواره گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) گفت: در این جشنواره از حداقل بودجه نهایت بهره‌وری می‌شود سال‌های گذشته 230 میلیون تومان از ظرفیت مردمی و دستگاه‌های اجرایی شهرستانی هزینه شد اکثر مدیران ما را در اجرای جشنواره یاری کردند، سازمان دارالقرآن کشور سال گذشته 15 میلیون تومان کمک کرد همچنین 10 میلیون تومان برای نخبه‌پروری تخصیص داد امسال نیز در زمینه نخبه پروری برنامه‌هایی داریم. ساوه، محلات، خمین و دلیجان در این زمینه وارد شده‌اند، از فردا جشنواره رسماً کار خود را آغاز می‌کند.
مسئول دارالقرآن الکریم استان در پایان ادامه داد: سال گذشته هیچ اعتباری از ارشاد برای جشنواره در نظر گرفته نشد تا آن را در اختیار دبیران شهرستانی جشنواره قرار دهیم .
captcha