ترویج آموزه‌های دینی یکی از راه‌های جلوگیری از گسترش مواد مخدر است
کد خبر: 3614618
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳

ترویج آموزه‌های دینی یکی از راه‌های جلوگیری از گسترش مواد مخدر است

گروه فرهنگی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: تمسک به قرآن و آموزه‌های دینی یکی از مؤثرترین راه‌های مقابله با اعتیاد و گسترش مواد مخدر در جامعه است.

حجت‌الاسلام سیدعباس مسعودی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهار کرد: دستگاه‌های فرهنگی، نقش مهمی در مبارزه با معضل اجتماعی اعتیاد دارند و این امر با برنامه‌ریزی و بهره‌گیری از پتانسیل دستگاه‌های فرهنگی چون سازمان تبلیغات اسلامی امکان‌پذیر است.
وی افزود: دین اسلام کامل‌ترین دین نازل شده توسط خداوند متعال به منظور هدایت و جهت‌دهی به زندگی معنوی و اجتماعی آحاد جامعه است به همین منظور نهادینه کردن آموزه‌های این دین مبین در سطح جامعه می‌تواند در کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی اثرگذار باشد.
این مسئول فرهنگی، ادامه داد: بسیاری از افراد جامعه بیکاری و فقر را دو عامل مهم در رشد و توسعه معضل اعتیاد در سطح جامعه بیان می‌کنند در حالیکه اگر افراد جامعه به‌ ویژه نسل جوان به خوبی با آموزه‌های دین مبین اسلام که برگرفته از قرآن‌کریم است آشنا و عجین شوند شاهد کاهش معضلات اجتماعی به ‌ویژه پدیده خانمان‌سوز اعتیاد در سطح جامعه خواهیم بود.
مسعودی گفت: اعتیاد پدیده شومی است که سستی، ضعف و رکود را به دنبال دارد به همین منظور دستگاه‌های فرهنگی با همکاری مسئولان اجرایی می‌توانند با بهره‌گیری از شیوه‌های اثرگذار نقش خود را در کاهش این آسیب اجتماعی به خوبی ایفا کنند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز، خاطر نشان کرد: تبلیغات اسلامی با بهره‌گیری از پتاسیل روحانیون مستقر و مبلغین اعزامی نقش بسیار مهمی را در زمینه رفع این معضل اجتماعی در جامعه ایفا کرده است.
این مسئول، گفت: تبلیغات اسلامی البرز با برگزاری دوره‌های متنوع آموزشی با موضوع اعتیاد ویژه روحانیون مستقر توانسته است تا حدود زیادی در کیفیت بخشی به شیوه تبلیغ این روحانیون در مبارزه با پدیده شوم اعتیاد اثرگذار باشد.
وی، هیات‌های مذهبی در سطح استان البرز را نیز در رفع معضلات اجتماعی مهم و اثرگذار برشمرد و گفت: حضور جوانان و نوجوانان در این هیئت‌ها به خودی خود روحیه معنویت و نشاط اجتماعی را در آنان تقویت می‌کند و همین امر نقش مهمی را در کاهش معضلات اجتماعی این استان ایفا کرده است.
این مسئول ابراز کرد: دشمنان با بهره‌گیری از شیوه‌های مختلف در صدد کمرنگ کردن معنویت و انگیزه حرکت به سوی نشاط اجتماعی که به تبع آن سستی و رکود جامعه اسلامی ما را در بر می‌گیرد هستند به همین منظور مبارزه با معضلات اجتماعی به ‌ویژه پدیده شوم اعتیاد یکی از وظایف اصلی مسئولان و متولیان امر فرهنگ در جامعه است.
captcha