برداشت غلط وهابیت از مفاهیم اسلامی
کد خبر: 3613948
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵

برداشت غلط وهابیت از مفاهیم اسلامی

گروه شهرستان‌ها: امام جمعه سبزوار با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه اطهار(ع) در سال 1344 هجری قمری، بیان کرد: وهابیت بر اساس برداشت غلط از مفاهیم اسلامی بارگاه و ضریح قبور ائمه اطهار(س) را در مدینه از بین بردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه، امام جمعه شهرستان سبزوار در خطبه‌های نماز جمعه 9 تیر با سفارش همه به رعایت صرفه‌جویی در مصرف آب و برق اظهار کرد: با توجه به اینکه سیره ائمه اطهار(ع) و امام راحل(ره) صرفه جویی در مصرف آب بوده و بسیاری از نقاط کشور ما در بحران بی آبی قرار دارد، همه باید صرفه جویی کنند.
وی با بیان اینکه از موارد اسراف آب در سبزوار می‌توان به مصرف آب شرب در کارواش(ماشین شویی) و آبیاری فضای سبز اشاره کرد، ادامه داد: مسئولان با برنامه ریزی و مدیریت صحیح آب در مصرف آب صرفه جویی کنند و در نقاطی که نیاز به آبیاری هست با مدیریت آب‌های زیر زمینی از آب غیر شرب استفاده کنند.
خطیب جمعه سبزوار با تاکید بر اینکه مسئولان باید با مدیریت و برنامه ریزی صحیح در بخش معادن کشور از خام فروشی جلوگیری کنند، تصریح کرد: واردات بی‌رویه، کشور را به بیگانگان وابسته می‌کند.
وی با تقدیر و تشکر از خدمات ارزشمند قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش اقتصادی، سدسازی و تاسیسات پتروشیمی گفت: بر اساس اصل 147 قانون اساسی، نیروهای مسلح موظفند در زمان صلح در بازسازی کشور فعالیت داشته باشند.
امام جمعه سبزوار با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه اطهار(ع) در سال 1344 ه.ق بیان کرد: وهابیت بر اساس برداشت غلط از مفاهیم اسلامی بارگاه و ضریح قبور ائمه اطهار(س) را در مدینه از بین بردند.
وی با اشاره به جنایات این گروه حامی اسلام آمریکایی ادامه داد: در همان زمان وهابیون با حمله به نجف و کربلا هفت هزار نفر از مردم آن شهرها را قتل و عام کردند.
خطیب جمعه سبزوار با اشاره به سخنان حضرت امام خمینی(ره) درباره وهابیت اضافه کرد: امروز وهابیت کانون فتنه در جهان اسلام است و به دنبال ترویج اسلام پول و زور، اسلام اشرافیت، اسلام ملاهای درباری و ترویج اسلام آمریکایی است.
حجت‌الاسلام مقیسه با تاکید بر اینکه آمریکا با قتل و عام مسلمانان دم از حقوق بشر می‌زند، با اشاره به جنایت حمله به هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس و کشتن 298 مسافر بی گناه آن، ادامه داد: در حالی که کارهای آمریکا بر ضد حقوق بشر است ولی مزورانه و منافقانه دم از حقوق بشر می‌زنند.

captcha