توجه به آموزش مهارت‌های زندگی براساس رویکرد اجتماع‌محوری
کد خبر: 3611778
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۲
صادق‌زاد اعلام کرد:

توجه به آموزش مهارت‌های زندگی براساس رویکرد اجتماع‌محوری

گروه اجتماعی: مدیرکل بهزیستی استان کرمان توجه به آموزش مهارت‌های زندگی براساس رویکرد اجتماع‌محوری را یادآور شد و گفت: همه کسانی که در پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی کار می‌کنند، بر این رویکرد تأکید دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، عباس صادق‌زاده، مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: پیشگیری همواره به عنوان یک اصل و سرمایه‌گذاری در مباحث مختلف مدنظر قرار دارد و اگر بتوانیم پیشگیری را در جامعه به فرهنگ پیشگیرانه و سلامت محور تبدیل کنیم، موفقیت‌های بیشتری خواهیم داشت.
وی افزود: موفقیت در حوزه پیشگیری زمانی حاصل می‌شود که همه ارکان جامعه از جمله مسئولان و مردم در آن نقش داشته و این موضوع را دغدغه خود بدانند.
صادق‌زاده نبود مدیریت و برنامه‌های علمی در مبحث پیشگیری را یکی از خلاءهای این حوزه دانست و عنوان کرد: ما همواره مقطعی و زودگذر عمل کردیم و نتیجه آن گرفتاری تعداد زیاد افراد جامعه در دام اعتیاد است.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان از طراحی مرکز تحقیقات اعتیاد خبر داد و گفت: این مرکز به زودی فعالیت خود را با مشارکت نخبگان علمی دانشگاه‌ها و افراد صاحب تجربه در امر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر آغاز می‌کند.
وی اظهار کرد: در مدارس و مقطع دبیرستان که آسیب‌پذیرترین قشر را شامل می‌شوند، برنامه‌هایی با محتوای بومی مهارت‌های زندگی و پیشگیرانه ارائه شد و از نیمه سال قبل شاهد تدریس مربیان آموزش دیده براساس این محتواها در مدارس استان هستیم.
صادق‌زاده توجه به آموزش مهارت‌های زندگی براساس رویکرد اجتماع‌محوری را یادآور شد و گفت: همه کسانی که در پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی کار می‌کنند، بر این رویکرد تأکید دارند.
وی تأکید کرد: طبق سند پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پیش‌بینی شده بود که سالانه 40 درصد از افراد جامعه را زیر پوشش قرار دهیم که در سال اول حدود 20 درصد تعهد اجرا شده است.
منبع: بهزیستی استان کرمان
captcha