کاهش 8 درصدی نرخ طلاق در خمین
کد خبر: 3608199
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
باقری خبر داد:

کاهش 8 درصدی نرخ طلاق در خمین

گروه اجتماعی: رئیس ثبت احوال خمین در نشست شورای ثبت احوال این شهرستان گفت: نرخ طلاق در خمین در 2 ماه اول نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، 8 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، مریم باقری، رئیس ثبت احوال خمین، امروز شنبه 20 خردادماه در نشست شورای ثبت احوال این شهرستان گفت: نرخ طلاق در خمین در 2 ماه اول نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، 8 درصد کاهش یافته است.
وی افزود: در 2 ماه نخست امسال، 61 مورد طلاق ثبت شده که این رقم در مدت مشابه پارسال 67 مورد بوده است، در این مدت 186 مورد ازدواج ، 215 مورد تولد و 118 واقعه وفات ثبت شده است.
باقری ادامه داد: بر اساس اعلام دانشکده علوم پزشکی، بیشترین علت فوت در این شهرستان به ترتیب بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان، سوانح و حوادث اعلام شده است.
وی با بیان اینکه ثبت وقایع تولد و فوت در نقاط شهری و روستایی شهرستان انجام می‌شود اظهار داشت: با استقرار پایگاه ثبت احوال در محل زایشگاه بیمارستان، خطای ثبت ولادت را به صفر رسانده‌ایم. در حالی شاخص ثبت ولادت 99.9 دهم درصد است و ثبت وفات 99.7 دهم درصد که خمین از این شاخص نیز بالاتر و 100 درصد وقایع را به ثبت می‌رساند.
رئیس ثبت احوال خمین تعویض کارت ملی را الزامی دانست وخاطرنشان کرد: تا پایان امسال همه باید از کارت ملی هوشمند استفاده کنند و برای اطلاع رسانی در این زمینه در سطح شهرستان تدابیرلازم اندیشیده شده است. 
به گزارش ایکنا؛ سید مهدی ساداتی، فرماندار خمین نیز در این جلسه گفت: راه اندازی مراکز پیشگیری از طلاق به عنوان  راهکاری برای کاهش این مشکل اجتماعی در یک سال گذشته به صورت جدی پیگیری می‌شود.
وی اجرای طرح پیشگیری از طلاق و طرح آموزش مهارت‌های زندگی را برای  پیشگیری از این آسیب اجتماعی در شهرستان خمین موثر دانست و افزود: طلاق به عنوان یک پدیده اجتماعی نامطلوب در بین زوج‌های جوان باید با ابزارهای مناسب فرهنگی و اجتماعی کنترل شود.
captcha