ضرورت بکارگیری از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات برای مقابله با اعتیاد
کد خبر: 3607280
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
استاندار قزوین تأکید کرد:

ضرورت بکارگیری از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات برای مقابله با اعتیاد

گروه سیاسی: استاندار قزوین گفت: از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات استان در زمینه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم با معضل خانمان‌سوز اعتیاد استفاده و بکار‌گیری شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری قزوین فریدون همتی، استاندار قزوین در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره) و شهدای پانزده خرداد اظهار کرد: درست است که امام راحل امروز در بین ما نیستند اما سلوک و سیره ایشان همواره راهگشای امور کشور بوده است.
وی افزود: نکته مهم در بحث مواد مخدر و اعتیاد این است که دائماً جامعه مورد آنالیز و تجزیه و تحلیل واقع شود و از سوی دستگاه‌های ذیربط رصد شده تا مشخص شود که توزیع مواد مخدر در چه سنین و در کدام مکان‌های جمعیتی رو به افزایش است سپس برنامه‌های مقابله‌ای را در این زمینه داشته باشیم.
استاندار قزوین گفت: امر مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد فقط مربوط به پلیس و دستگاه قضا نیست بلکه مربوط به تمام دستگاه‌ها، ارگان‌ها و حتی خانواده‌ها است.
استاندار قزوین بیان کرد: بحث مبارزه با مواد مخدر و توزیع‌کنندگان باید به طور جدی از سوی نیروی انتظامی و دستگاه قضا پیگیری شود.
همتی بیان کرد: بنابراین باید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با کمک دستگاه‌های مربوطه، وضع موجود را تحلیل کرده و دائماً این امر را کنترل کنند تا بتوان با شناخت دقیق در این حوزه تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کرد.
استاندار قزوین ادامه داد: نکته مهم دیگر در خصوص مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد، آموزش عمومی است و قوی‌ترین موضوعاتی که می‌تواند راهگشا باشد از طریق آموزش عمومی اجرایی می‌شود.
همتی اظهار  کرد: صدا و سیما و آموزش و پرورش باید با ایجاد برنامه‌های دقیق از طریق افراد توانمند نقش اساسی در فرهنگ سازی برای قشر جوان و نوجوان داشته باشند.
وی عنوان کرد: همچنین آموزش به خانواده‌ها می‌تواند فرهنگ مراقبت اعضای خانواده از یکدیگر را در جامعه گسترش دهد و در غیر این صورت دولت هزینه‌های گزافی را باید در این زمینه پرداخت کند در حالی که این هزینه‌ها می‌تواند برای امور بهتری در جامعه هدف‌گذاری شود.
استاندار قزوین مطرح کرد: امر مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد فقط مربوط به پلیس و دستگاه قضا نیست بلکه مربوط به تمام دستگاه‌ها، ارگان‌ها و حتی خانواده‌ها است.
همتی افزود: فقط با بیان مشکلات و طراحی راه‌های پیشگیری‌کننده نمی‌توان کاری از پیش برد بلکه عمل به آنچه گفته می‌شود راهگشای امور است.
وی در پایان از دستگاه قضا، نیروی انتظامی، پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات، دستگاه‌ها، ارگان‌ها و خانواده‌ها خواست با همکاری و تعامل با یکدیگر فضای شهر را برای قاچاقچیان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر ناامن کنند تا جامعه‌ای با افرادی سالم و پویا داشته باشیم.
captcha