برگزاری محافل قرآنی به صورت مشارکتی در نمایشگاه قرآن مشهد
کد خبر: 3605731
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲

برگزاری محافل قرآنی به صورت مشارکتی در نمایشگاه قرآن مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: در صورت هماهنگی و برنامه‌ریزی منظم میان دستگاه‌های مجری نمایشگاه قرآن مشهد محافلی قرآنی با مشارکت تبلیغات اسلامی، اوقاف و حوزه علمیه برای بازدیدکنندگان برگزار خواهد شد.

مهدی رمضانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ضمن تشریح برنامه‌های این نهاد در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد عنوان کرد: محافل انس با قرآن با مشارکت اداره‌کل تبلیغات اسلامی، اوقاف و حوزه علمیه به جز روزهای اول و آخر برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگزار خواهد شد.
ارائه گزارش سالانه از فعالیت‌های قرآنی در نمایشگاه قرآن
وی با بیان اینکه ارائه فعالیت‌ها و گزارش‌های قرآنی این اداره‌کل در قالب چهار غرفه در این نمایشگاه صورت می‌گیرد، ادامه داد: در یکی از این غرفه‌ها، دارالقرآن این اداره به ارائه برنامه و گزارش سالانه از فعالیت جلسات و مؤسسات قرآنی خواهد پرداخت، همچنین در یکی دیگر از این غرفه‌ها نیز اتحادیه تشکل‌های قرآنی حضور دارد.
رمضانی اضافه کرد: غرفه‌ای از مجموعه غرفه‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی نیز به مؤسسه قرآنی متقاضی فعالیت در چهارچوب نمایشگاه قرآن اختصاص خواهد یافت و در آخرین غرفه ما نیز طرحی با عنوان نورباران که هدفش جمع‌آوری قرآن‌های فرسوده است، اجرا خواهد شد.
جلسات مشاوره و تجلیل از مؤسسات قرآنی برتر
وی با ابراز امیدواری نسبت به همکاری میان نهادهای مجری نمایشگاه قرآن مشهد افزود: برنامه‌های جنبی نیز در نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد مورد نظر است که در صورت همکاری سایر نهادها انجام خواهد شد که از جمله آن‌ها می‌توان به جلسات مشاوره قرآنی با حضور استاد حسین علمی و تجلیل از مؤسسات قرآنی برتر حاضر در این نمایشگاه اشاره کرد.
رمضانی بیان کرد: محافل انس با قرآن با مشارکت اوقاف و حوزه علمیه به جز شب افتتاحیه و اختتامیه در پنج روز میانی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد اجرا خواهد شد و در صورت همکاری نهادهای مربوطه جهت برگزاری این محافل، برنامه اجرا و دعوت از قاریان این محافل قرآنی نیز از سوی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ارائه می‌شود.
تکریم چهره‌های قرآنی با همکاری نهادهای برگزارکننده نمایشگاه
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در پایان گفت: تکریم چهره‌های قرآنی نیز در برنامه اختتامیه نمایشگاه به صورت مشارکتی انجام خواهد شد و اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با نهادهای برگزارکننده به این نتیجه رسیدند تا تجلیل از 10 استاد برتر قرآنی را در برنامه خود قرار دهند.
captcha