حوزه آسیب‌های اجتماعی با کمبود پژوهش عملیاتی مواجه است
کد خبر: 3605566
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
حسن بیگی:

حوزه آسیب‌های اجتماعی با کمبود پژوهش عملیاتی مواجه است

گروه اجتماعی: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: کارهای مطالعاتی زیادی در حوزه آسیب‌های اجتماعی صورت گرفته است ولی متأسفانه تاکنون کار مطالعاتی که منجر به عمل شود کمتر انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، شکرالله حسن‌بیگی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، در جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده استان مرکزی که امروز، پنجشنبه 11 خردادماه در سالن جلسات استانداری برگزار شد گفت: اموربانوان استان مرکزی در سال گذشته توانسته فعالیت‌های مؤثری در حوزه زنان و خانواده انجام دهد که امسال باید جهت برنامه‌ها به سمت شعار مقام معظم رهبری پیش برود. برنامه‌هایی که در این کارگروه ارائه می‌شود باید مبتنی بر تولید و اشتغال باشد.
وی در ادامه گفت: یکی از فعالیت‌های مؤثر که امور بانوان انجام داد بحث نظارت و بازررسی از آرایشگاه‌های زنانه است که امسال هم باید با همکاری سمن‌ها این بطور جدی پیگیری شود.
حسن‌بیگی تصریح کرد: پرداختن به رفع آسیب‌های اجتماعی یکی از اولویت‌های مهم کشور است، خوشبختانه استان مرکزی به عنوان استان پیشرو با پیگیری دفتر امور اجتماعی استانداری، سند کاهش آسیب‌های اجتماعی را با مشارکت دستگاه‌ها تدوین کرد که در حال اجرا می‌باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی درصدر آسیب‌های اجتماعی قرار دارند گفت: کارهای مطالعاتی زیادی در حوزه آسیب‌های اجتماعی صورت گرفته است ولی متأسفانه تاکنون کار مطالعاتی که منجر به عمل شود کمتر انجام شده است.
وی گفت: استان مرکزی خوشبختانه توانسته نسبت به سال‌های گذشته در بحث آمار طلاق، کاهش چند درصدی داشته باشد ولی بخش از آمار طلاق پنهان است. خیلی از زوج‌ها بدون اینکه در دفترخانه، طلاق خود را ثبت کنند، جدا از یکدیگر زندگی می‌کنند، در واقع آمار دقیقی از طلاق عاطفی در کشور وجود ندارد.
حسن‌بیگی ادامه داد: آموزش زوج‌های جوان در پیشگیری از طلاق نقش بسزایی دارد که خوشبختانه در اراک دفتر مشاوره و آموزش به زوج‌های جوان با مشارکت دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک راه‌اندازی شده است زوج‌هایی که در آستانه ازدواج هستند می‌بایست در کارگاه‌های آموزشی این دفتر شرکت کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در پایان بیان کرد: در بحث پیشگری و کاهش آمار طلاق باید بطور جدی‌تر وارد شویم زیرا زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست که آمار طلاق بالا باشد.
captcha