جمع‌آوری قرآن‌های فرسوده در قالب طرح نور باران
کد خبر: 3604135
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳

جمع‌آوری قرآن‌های فرسوده در قالب طرح نور باران

گروه فعالیت‌های قرآنی: طرح نور باران قرآن‌های فرسوده با رویکرد توزیع قرآن در میان افراد نیازمند در حال اجراست.

مهدی رمضانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در رابطه با طرح «نور باران» قرآن‌های فرسوده در این سازمان بیان کرد: این طرح با سه محور قرآنی از 3 سال گذشته در حال اجراست.
وی در رابطه با اصلی‌ترین محور برگزاری طرح نور باران قرآن‌های فرسوده عنوان کرد: اولین و اصلی‌ترین محور برگزاری این طرح، جمع‌آوری کمک‌های خیران به منظور چاپ و توزیع قرآن در مناطق محروم است.
رمضانی در ادامه افزود: همچنین یکی دیگر از محورهای برگزاری این طرح این است که قرآن‌های نویی که در منازل وجود دارد و مورد استفاده قرار نمی‌گیرد را جمع‌آوری کنیم و میان افراد نیازمند توزیع شود.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در رابطه با دیگر هدف برگزاری از این طرح ابراز کرد: ما کلیه قرآن‌های فرسوده موجود در منازل، مساجد، حسینیه‌ها و ... را جمع‌آوری می‌کنیم.
وی در ادامه گفت: مردم می‎توانند قرآن‌های فرسوده خود را به واحد‌های مستقر در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد تحویل دهند و با چند درصد تخفیف قرآن دیگری از غرفه اداره کل تبلیغات تهیه کنند.
رمضانی با بیان اینکه کلیه مسائل شرعی در بهم‌زدن بافت این قرآن‌ها لحاظ می‌شود، افزود: ما این قرآن‌ها را به کارخانه مورد نظر تحویل می‌دهیم و این کارخانه با لحاظ مسائل شرعی صفحات قرآن را خمیر می‌کند.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در پایان عنوان کرد: ما در مقابل تحویل این قرآن‌ها به کارخانه، هزینه اندکی دریافت خواهیم‌ کرد که این وجه نیز صرف تهیه قرآن برای افراد نیازمند می‌شود.
captcha