برگزاری آزمون کتبی اعطای مدرک تخصصی حفظ در خراسان رضوی
کد خبر: 3598394
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
همزمان با سراسر کشور صورت می‌گیرد؛

برگزاری آزمون کتبی اعطای مدرک تخصصی حفظ در خراسان رضوی

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: آزمون کتبی ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حفظ، صبح روز جمعه، 22 اردیبهشت‌ماه همزمان با سراسر کشور و با حضور بیش از 500 حافظ قرآن در خراسان رضوی برگزار می‌شود.

مهدی رمضانی، رئیس امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ضمن اشاره به برگزاری آزمون کتبی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور ابراز کرد: این آزمون ساعت 9 صبح، جمعه، 22 اردیبهشت‌ماه، در دو شهرستان مشهد و نیشابور برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: امسال دوازدهمین دوره برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ است که بعد برگزاری آزمون کتبی، هفته اول شهریورماه سال جاری شاهد برگزاری مرحله شفاهی این آزمون خواهیم بود. رمضانی افزود: برای حضور در این دوره از آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ، 565 نفر از حافظان استان خراسان رضوی ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 437 نفر بانو و 128 نفر آقا هستند و از کل این نفرات، تعداد 92 نفر در حوزه امتحانی نیشابور که متشکل از شهرستان‌های سبزوار و نیشابور است، شرکت خواهند کرد.
وی ادامه داد: محل برگزاری آزمون آقایان در مشهد، شعبه جامعةالمصطفی(ص) العالمیة واقع در انتهای خیابان شهید دیالمه 2، خواهد بود، همچنین آزمون بانوان نیز در اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی واقع در بلوار مدرس برگزار می‌شود.
رمضانی به تشریح آزمون کتبی این دوره از ارزیابی حافظان پرداخت و گفت: این آزمون برای حافظان پنج، 10، 20 جزء و حفظ کل قرآن به صورت جداگانه برگزار می‌شود و افراد در این آزمون به ترتیب حفظ اجزاء از 5 جزء تا حفظ کل به 25، 50، 100، و 150 سوال تستی پاسخ خواهند داد.
وی ادامه داد: مدت زمان در نظر گرفته شده برای پاسخ به هر سؤال یک دقیقه است و هر پنج سؤال اشتباه یک امتیاز منفی برای هر حافظ در پی دارد.
رمضانی افزود: ثبت‌نام این مرحله از آزمون ارزشیابی و اعطای مدرک حفظ اسفندماه سال گذشته انجام شده است و پس از برگزاری مرحله کتبی این آزمون، 10 تیرماه اعلام می‌شود تا حافظان شهریورماه در مرحله شفاهی این دوره از آزمون شرکت کنند.  
رئیس امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ابراز کرد: این آزمون بنا بر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در آذرماه 95، برگزار خواهد شد و مسئولیت برگزاری آن نیز به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شده است که مدرک آن معتبرترین مدرک حفظ قرآن در کشور است و به پنج سطح تقسیم‌بندی شده و برای سطح یک که حافظ کل بالاترین امتیاز را دارد، مدرکی معادل دکتری صادر و در سطوح پایین‌تر نیز این مدرک معادل‌سازی می‌شود.
captcha