مردم را به صحنه سرنوشت فراخوانیم/ انتخابات موجب فخر ما در دنیا و تاریخ است
کد خبر: 3591634
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۵
روحانی:

مردم را به صحنه سرنوشت فراخوانیم/ انتخابات موجب فخر ما در دنیا و تاریخ است

گروه سیاست و اقتصاد: رئیس جمهور كشورمان با تأكید بر اینكه مردم را باید به صحنه سرنوشت فراخواند، گفت: باید در نظر داشت که شکست و پیروزی به دست ما بوده و این ما هستیم که در صحنه سرنوشت، حضور می‌یابیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور كشورمان عصر پنج‌شنبه، 31 فروردین‌ماه در نشست با جوانان و نخبگان استان فارس در شیراز گفت: روزهای سرنوشت‌ساز در راه است و نباید فراموش کنیم که رسیدن به پیشرفت با عبور از سختی‌ها و مشکلات است.

وی با بیان اینكه الگوی ما در زندگی و حکومت، زندگی و حکومت پیامبر عظیمالشأن(ص) و امیر المومنین(ع) است، گفت: برخی فکر می‌کنند اگر ما به‌حق هستیم باید از خدا بخواهیم و خدا هم مشکلات را حل و فصل می‌کند، اما اراده و حکمت پروردگار بر این است که بار مسئولیت خود را بر دوش بگیریم و این فخری است که خداوند به انسان عطا فرموده است.

روحانی با تصریح اینکه عبادت برای تجارت سیره علی(ع) نبود، گفت: مولا علی(ع) فرمودند من به دنبال عبادت تاجرگونه نیستم و پیامبر(ص) به جنگ رفت و در این جنگ‌ها پیروز شد یا شکست خورد و موفقیت‌های پیامبر در همراهی همه بود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مردم را باید به صحنه سرنوشت فراخواند، گفت: باید در نظر داشت که شکست و پیروزی به دست ما بوده و این ما هستیم که در صحنه سرنوشت، حضور می‌یابیم و مردم را به این صحنه دعوت می‌کنیم.

روحانی با تأکید بر اینکه انتخابات یک امر فردی و یا حتی تنها ملی نیست، گفت: انتخابات باعث فخر و افتخار ما در جهان و تاریخ است و تجربه 92 و 94 نشان داد که سرنوشت ما در دست خودمان است.

رئیس جمهور با طرح این پرسش که آیا پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) که در ایام بعثت ایشان که به عنوان بزرگترین روز تاریخ دنیای اسلام و جشن مسلمانان هستیم، بدون ایثار، حضور و تلاش مردم موفق می‌شد، ادامه داد: پیامبر(ص) زمانی موفق شد که همه آمدند، این قانون الهی است و مسیری است که خداوند برای ما مشخص کرد.

وی با اشاره به یکی از جلسات هفتگی با مقام معظم رهبری برای ارایه گزارش‌و استماع نکات و منویات ایشان، گفت:‌ حضور همگان پای صندوق و مشارکت حداکثری، توصیه رهبر معظم انقلاب است. این برای سرنوشت و کشور ما بسیار مهم است و هرکس در حد توان خود باید تلاش کند تا همه مردم پای صندوق‌های آراء حاضر شوند و باید برنامه همه کاندیداها را بررسی و مقایسه کنیم و در نهایت تشخیص دهیم.

رئیس‌ جمهور با تأکید بر اینکه حامی آزادترین شیوه در مناظرات هستم که مردم بهتر بتوانند به حقایق پی ببرند و انتخاب کنند، گفت: طرفدار شیوه‌ای هستم که آزادترین شیوه باشد. همه باید بدون لکنت زبان سخن بگویند و نقد کنند و نکات مد نظر خود را اعلام كنند.

روحانی با بیان اینکه رقابت و انتقاد خوب بوده و حتی مخالف هم خوب است، ادامه داد: مگر می‌شود در دنیای امروز، حکومتی داشته باشیم که هیچ مخالفی در آن نباشد و انتقاد نیز که جای خود را دارد و همه باید به راحتی و بدون لکنت زبان انتقاد کنند.

رئیس‌ جمهور تأکید کرد: بسیار مهم است در کشوری زندگی می‌کنیم که منتقد، انتقاد و تخریب‌گر، تخریب می‌کند اما در عین حال مردم ما انصافاً بسیار خوب در صحنه بودند و اگر شما در خرداد 92 ، رأی خود را به صندوق می‌انداختید و کنار می‌رفتید دولت نمی‌توانست راه را ادامه دهد.

وی اظهار کرد: تشویق، حضور و حمایت مردم بسیار تأثیرگذار بود و امروز، روزی است که شما باید آینده سرنوشت خود را تعیین کنید.در مسیری که شروع کرده‌ایم، نیمه راه طی شده است، برخی برنامه‌ها، تکمیل و برخی برنامه‌ها نیمه کاره است و باید تکمیل شود و برخی مسیرهای سخت نیز باید شروع شود.

رئیس‌ جمهور در ادامه با بیان اینکه امروز در زمینه ایجاد اشتغال در کشور، حرکت‌های خوبی آغاز شده اما همچنان نسبت به وضعیت مطلوب فاصله داریم و باید تلاش کنیم، گفت: در سال‌های گذشته با وجود آنکه درآمد نفتی کشور، بسیار خوب بود اما آمار بسیار بدی در زمینه ایجاد اشتغال خالص وجود دارد.

روحانی افزود: در 5 سال قبل از دولت یازدهم، سالانه کمتر از 10 هزار اشتغال خالص در کشور ایجاد شد و این برای آن دوره با درآمد نفتی خوب بسیار کم و پایین است.

وی با اشاره به اینکه در آن دوره همزمان با توسعه دانشگاه‌ها بسیاری از جوانان را برای دوره‌ای به تحصیل واداشتند و امروز جوانان تحصیلکرده به عنوان افراد جویای کار هستند، گفت: در سال 95 افراد جویای کار در کشور، یک میلیون و دویست هزار نفر بود که این میزان، تعداد جویای کار در تاریخ کشور، کم‌نظیر است و بار مسئولیت سنگینی را بر دوش ما قرار می‌دهد.

روحانی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به‌حق امسال را با نام تولید و اشتغال، نامگذاری کردند، گفت: در سال‌های گذشته سالانه حدود، 700 هزار اشتغال در کشور ایجاد شده است که البته همه اینها اشتغال ثابت نیست.

رئیس‌ جمهور با اشاره به اینکه در بعضی از امور پیشرفت داشته‌ایم و در برخی هنوز در نیمه راه هستیم و باید آنها را تکمیل کنیم، گفت: راهش این است که همه دست به دست هم داده و مردم و کارآفرینان را به کار و تلاش تشویق کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه ما دنبال تعامل سازنده با دنیا بوده و هستیم تا حقوق ملت را بازستانیم، افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با اعضای خبرگان رهبری فرمودند که کشور در حوزه نفت و گاز نیاز به 200 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری دارد که باید از سرمایه خارجی هم در این راستا استفاده شود.

رئیس‌ جمهور ادامه داد: ما باید سرمایه داخلی و خارجی را وارد میدان کنیم، چرا که ایجاد اشتغال برای جوانان مان و بهره‌برداری از میدان های مشترک با دیگر کشورها، نیاز به سرمایه‌گذاری دارد.

روحانی با اشاره به وجود منابع مشترک نفتی ایران با عراق، گفت: با تلاشی که در این دولت صورت گرفته تا پایان سال 300 هزار بشکه نفت از منبع مشترک با عراق استخراج می‌کنیم که این باید به 700 هزار بشکه برسد و این نیازمند سرمایه‌گذاری است.

رئیس‌ جمهور با بیان اینکه سال‌هاست قطر از میدان مشترک گازی با ایران، 2 برابر ما بهره‌برداری می‌کرد، گفت: با افتتاح فازهای جدید در عسلویه، توانسته‌ایم در برداشت از میدان گازی با قطر برابر شویم.

captcha