قرآن سرمنشأ بیشتر علوم و هنرهای اسلامی است
کد خبر: 3590473
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷

قرآن سرمنشأ بیشتر علوم و هنرهای اسلامی است

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی سیاهکل با بیان اینکه قرآن کریم سرمنشأ بیشتر علوم و هنرهای اسلامی است، گفت: فردی که قرآن می‌خواند باید در عظمت قرآن تفکر کند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان و به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، حجت‌الاسلام سید رحمت کیائی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیاهکل با بیان اینکه ایمان به قرآن اصلی‌ترین بخش از اندیشه و باور دینی هر مسلمان است، گفت: فردی که قرآن می‌خواند باید در عظمت قرآن تفکر کند.

وی با بیان اینکه قرآن کریم سرمنشأ بیشتر علوم و هنرهای اسلامی است، اضافه کرد: پیام خداوند متعال به وسیله وحی بر پیامبر رحمت و مهربانی، حضرت محمد مصطفی(ص) نازل شد تا انسان‌ها را از تاریکی به نور هدایت کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سیاهکل در ادامه تاکید کرد: همه ما مسلمانان وظیفه داریم زندگی خود را بر اساس تعالیم موجود در قرآن تنظیم و به آن عمل کنیم، عمل به قرآن و تعالیم پیامبر (ص) انسان را به حیات طیبه می‌رساند.

حجت الاسلام کیایی در ادامه تصریح کرد: همه ما باید سعی کنیم که با توسل به کلام الهی، زندگی قرآنی داشته باشیم چرا‌ که خداوند تمامی مواردی را که برای سعادت بشر لازم است در این کتاب الهی آورده است.

این مسئول فرهنگی در پایان مشکلات جامعه امروزی را دور بودن مردم از عمل به قرآن و آموزه های قرآنی دانست و خاطرنشان کرد: باید آموزهای قرآنی به متن زندگی و جامعه کشیده شود و این امر محقق نمی شود مگر با تلاش خانواده ها در تشویق کودکان خود به آموزه های قرآنی باشد.

captcha