فعالیت 90 هزار هیئت مذهبی در کشور
کد خبر: 3590019
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
حجت‌الاسلام خاموشی عنوان کرد:

فعالیت 90 هزار هیئت مذهبی در کشور

گروه اجتماعی: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به فعالیت 90 هزار هیئت مذهبی در کشور گفت: شورای هیئت‌های مذهبی استان‌ها باید آسیب‌های اجتماعی را رصد کرده و برای مقابله با آن برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از ایلام، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور امروز در دیدار با استاندار ایلام، با اشاره به آسیب‌های اجتماعی در کشور، اظهار کرد: برای مقابله با این آسیب‌ها می‌توان از ظرفیت هیات‌های مذهبی استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه شورای هیات‌های مذهبی استان‌ها باید آسیب‌های اجتماعی را رصد کرده و برای مقابله با آن برنامه‌ریزی و اقدام کنند، اظهار کرد: در این زمینه سه استان کشور از جمله ایلام به عنوان پایلوت انتخاب و با مشارکت مساجد، ائمه جماعات و هیات‌های مذهبی در مناطق آسیب زا و حاشیه شهرها اقدام‌های لازم برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق، اعتیاد انجام خواهد شد.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی ابراز امیدواری کرد: در صورت تامین اعتبار و حمایت مالی این طرح با مشارکت هیات‌های مذهبی به صورت سراسری در کل استان‌های کشور اجرا شود.
خاموشی با اشاره به فعالیت 90 هزار هیات مذهبی در کشور یادآور شد: ظرفیت مردمی موجود در این هیات‌ها از 50 درصد آسیب‌های اجتماعی می‌تواند پیشگیری کند.
وی با اشاره به اهمیت رفع مسایل و مشکلات اجتماعی تاکید کرد: در بودجه سال جاری و در صورت تخصیص اعتبار لازم، برای مقابله با آنها می‌توان برنامه‌ریزی اساسی انجام داد تا مشکلات به حداقل کاهش یابد.
captcha