اعتکاف و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3586840
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
قربان‌پور تأکید کرد:

اعتکاف و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: از اثرات اجتماعی اعتکاف نباید غافل ماند، گاهی اثر این ایام برای تمام عمر باقی می‌ماند، درواقع می‌توان از این مراسم معنوی به عنوان راهکار مؤثر جلوگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی نام برد.

حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: جایگاه مراسم اعتکاف آنقدر بالاست که خداوند به حضرت ابراهیم(ع) و حضرت اسماعیل(ع) دستور تطهیر مسجدالحرام و استقبال از معتکفین را می‌دهد.
وی تصریح کرد: از رجب به عنوان ماه نیایش و عبادت نام برده شده در این ماه بندگان ارتباط خالصانه با معبود برقرار می‌کنند که شاید جز در لیالی قدر کمتر شاهد آن باشیم، پرودگار در ایام‌البیض عالیترین فرصت بندگی را در اختیار انسان قرار می‌دهد.
حجت‌الاسلام قربان‌پور اظهار کرد: از اثرات اجتماعی اعتکاف نباید غافل ماند، گاهی اثر این ایام برای تمام عمر باقی می‌ماند، درواقع می‌توان از این مراسم معنوی به عنوان راهکار مؤثر جلوگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی نام برد.
این مقام مسئول ادامه داد: مساجد بستر مناسبی برای میزبانی معتکفین دارند، خوشبختانه شاهد تحولات درونی برخی از معتکفین به ویژه جوانان هستیم این تحول، سبک زندگی را در طول عمر تغییر می‌دهد.
حجت‌الاسلام قربان‌پور با تأکید بر تلاش تبلیغات اسلامی در برگزاری بهتر مراسم اعتکاف تصریح کرد: بدون شک در محفلی که دربرگیرنده اقشار مختلف مردم است گلایه‌هایی نیز وجود خواهد داشت و مراسم اعتکاف هم از این قاعده مستثنی نیست، گاهی این  نارضایتی‌ها ناشی از سلایق مختلف و حتی متضاد حاضرین است، به طور مثال برخی معتکفین خلوت گزینی را دوست دارند و اجرای برنامه‌های جمعی را نمی‌پسندند و عده‌ای هم بر عکس.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: رسانه‌های استان نظرات معتکفین را منعکس کنند، درباره این مراسم رسانه‌ها می‌توانند مستندسازی کنند، تلفیق هنر رسانه‌ای با این مراسم معنوی تأثیر خوبی بر اقشار جامعه دارد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در پایان، اظهار کرد: نظرسنجی و ارزیابی تمام مساجد برگزارکننده مراسم اعتکاف طبق سال‌های گذشته انجام خواهد شد، خوشبختانه تاکنون مسجدی نداشتیم که به دلیل عدم مدیریت صحیح در برگزاری این مراسم معنوی از لیست حذف شود.
captcha