طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور عملیاتی می‌شود
کد خبر: 3586755
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱

طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور عملیاتی می‌شود

گروه اجتماعی: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی در سه استان کشور از جمله قزوین به‌صورت پایلوت عملیاتی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور روز گذشته در اولین سفر استانی خود در سال جاری در جلسه بررسی کارکردهای سازمان تبلیغات اسلامی در رفع و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جمع مدیران و کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی قزوین گفت: در گزارشی که در خصوص آسیب‌های اجتماعی به مقام معظم رهبری ارائه شد با توجه به دغدغه و نگرانی معظم له شورای مرکزی امور اجتماعی با محور وزارت کشور شکل گرفت و با نگاه دقیق در بودجه‌ریزی دستگاه‌ها موظف شدند اهتمام جدی در این زمینه داشته باشند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه این شورا جلساتی را با حضور رئیس‌جمهور و وزیر کشور تشکیل داد و تقسیم‌کار انجام شد بیان کرد: به علت جایگاه خوب روحانیون و نیز مبلغان مذهبی نقش محوری سازمان در این عرصه بسیار مهم و تعیین‌کننده بود و ما نیز برای امسال برنامه مدونی در این زمینه پیش‌بینی کرده‌ایم.
خاموشی با اشاره به ظرفیت‌های برخی استان‌های کشور در اجرای طرح‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: در اجرای طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی ۵ محور حاشیه‌نشینی، سکونت‌گاه‌های غیررسمی، طلاق و اعتیاد و مسائل اخلاقی در اولویت قرارگرفته و در سازمان خود را موظف می‌دانیم با کارکردهای تعریف‌شده در مسیر پیش‌بینی‌شده گام برداریم.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: باید از ظرفیت‌های موجود به‌خوبی استفاده کنیم و فقط به منابع مالی اکتفا نشود و برای نمونه وقتی می‌توانیم از ظرفیت تشکل‌ها و هیئت‌های مذهبی و پیش‌کسوتان محلات برای رفع آسیبی مانند طلاق و اعتیاد استفاده کنیم چرا از این استعداد به‌خوبی استفاده نکرده‌ایم.
وی عنوان کرد: خیلی از کارها در شرایط کنونی نیازمند اعتبار و بودجه نیست و می‌توانیم با مدیریت، ساماندهی و برنامه‌ریزی مناسب گامی در مسیر کاهش آسیب‌ها برداریم.
حجت‌الاسلام خاموشی اظهار کرد: با تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت کشور منعقدشده باید بتوانیم سازمان تبلیغات را درگیر موضوع کنیم تا دغدغه‌های این بخش کمتر شود.
وی بیان کرد: خیلی از دستگاه‌ها منابع مالی دارند اما کارآمد نیستند و یا شناخت و توان اجرایی ندارند اما برخی باوجود کارشناس و توان اجرایی اعتبار و بودجه ندارند و نتیجه کارها مطلوب نیست.
خاموشی یادآور شد: طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی با استفاده از همه ظرفیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی امسال در کشور اجرایی می‌شود و در این میان استان‌های قزوین، همدان و زنجان برای شروع طرح انتخاب‌ شده‌اند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: برای موفقیت در کاهش آسیب‌های اجتماعی باید جهادی عمل کنیم و با استفاده از ظرفیت خیرین و گروه‌های جهادی به نتیجه مناسب دست‌یابیم.
وی بیان کرد: از مدیران تبلیغات اسلامی استان‌هایی که به‌عنوان پایلوت انتخاب‌ شده‌اند انتظار داریم جهادی عمل کنند؛ هرچند تاکنون نیز این‌گونه بوده‌اند اما لازم است این طرح مهم عملیاتی شده و به کاهش دغدغه‌های رهبری کمک کند.
خاموشی گفت: نگاه ما در سال جاری باید تلفیقی باشد و فقط منابع و مصارف را مورد توجه قرار ندهیم و با فعال کردن برخی ظرفیت‌ها مانند خیرین و جلب مشارکت گروه‌های تأثیرگذار ازجمله اصناف در اجرای طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی موفق عمل کنیم.
وی بیان کرد: اگر بخواهیم در رفع و کاهش آسیب‌ها به نتیجه برسیم باید شناخت دقیقی از وضعیت جامعه و مناطق تحت پوشش خود داشته باشیم و استان‌ها خودشان برنامه بدهند تا به نتیجه برسیم.
خاموشی در ادامه به اهمیت رسالت سازمان در ارتقاء فرهنگی جامعه اشاره کرد و گفت: همه ما در کشتی انقلاب سوار شده‌ایم و باید بدانیم همه مسافران وظیفه‌ داریم در به‌سلامت رسیدن این کشتی به ساحل نجات تلاش کنیم و هرگونه ناهماهنگی به همه آسیب می‌رساند.
وی بیان کرد: با تحمل همه مشکلات باید برای ارتقاء فرهنگ جامعه تلاش کنیم و از ناملایمات و سختی‌ها نهراسیم و به فکر حفظ ارزش‌های نظام و انقلاب باشیم.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: استفاده از تشکل‌های دینی و ایده‌های نو برای کاهش و رفع آسیب‌ها ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و با روشن نگه‌داشتن چراغ مساجد باید به تقویت فرهنگ جامعه کمک کنیم.
وی افزود: برای تحقق شعار سال باید به‌طور جدی وارد کار شویم و ما نیز امسال برنامه ویژه داریم تا رهنمودهای مقام معظم رهبری عملیاتی شود.
خاموشی با اشاره به سیاست‌های رئیس‌جمهور جدید آمریکا درکشیدن دیوار بین خود و مکزیک اظهار کرد: ما نیازی به کشیدن دیوار در کشور خود نداریم و با همه نگرانی‌هایی که نظام سلطه دارد خوشبختانه پیام انقلاب و اسلام ناب به گوش جهانیان رسیده است و امروز در قلب آمریکا شاهد شنیده شدن پیام ضد سلطه و ضد استکباری هستیم.
وی بیان کرد: نظام سلطه در مقابل ایران اسلامی به اهدافش نخواهد رسید اما به لطف الهی و رهبری انقلاب و پشتوانه مردمی به اهداف عالی خودخواهیم رسید.
منبع: روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین
captcha