اعلام اولویت‌های خانه سازمان‌های مردم نهاد استان مرکزی
کد خبر: 3584700
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴

اعلام اولویت‌های خانه سازمان‌های مردم نهاد استان مرکزی

گروه اجتماعی: مدیرعامل جدید خانه سازمان‌های مردم نهاد استان مرکزی گفت: این خانه چند برنامه را بطور ویژه دنبال خواهد کرد از جمله ایجاد رشته مدیریت سازمان مردم نهاد، اجرای برنامه پیشگیری از آسیب‌ها به شکل اجتماع محور و طرح سامانه سهام(برای شناسایی مددجویان استان).

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حمید سپهری راد، مدیرعامل جدید خانه سازمان‌های مردم نهاد استان مرکزی، در نشست خبری که امروز، چهارشنبه 25 اسفندماه، که در سالن جلسات خانه سازمان‌های مردم نهاد برگزار شد با اشاره به تغییرات جدید هیات مدیره این خانه گفت: بنده قبل از اینکه به عنوان مدیرعامل خانه سازمان‌های مردم نهاد منصوب شوم در شبکه اجتماعی و اعتیاد خانه فعالیت می‌کردم .
وی در ادامه گفت: مؤسسات مردم نهاد با  اهداف نشر آگاهی، مطالبه‌گری و اقداماتی که دولت اجازه ورود به آن را ندارد تأسیس شده و طبق اساسنامه، 80 درصد اعتباراتی که از طرف دستگاه‌ها به این مؤسسات می‌رسد باید صرف برنامه‌های سازمان و 20 درصد صرف هزینه‌های جاری شود، در غیر این صورت طبق قوانین برخورد و حتی منجر به تعطیلی سمن خواهد شد.
سپهری راد، با اشاره به اینکه خانه سازمان‌های مردم نهاد نمی‌تواند در مباحث داخلی سمن‌ها دخالت داشته باشد گفت: نظارت دقیقی بر عملکرد مؤسسات می‌شود و خوشبختانه در استان تاکنون مشکل حادی در خصوص رعایت نکردن قوانین پیش نیامده است.
مدیرعامل خانه سازمان‌های مردم نهاد استان مرکزی تصریح کرد: این خانه همچون گذشته به فعالیت خود ادامه می‌دهد اما چند برنامه را بطور ویژه دنبال خواهد کرد این برنامه‌ها شامل تقویت مؤسسات مردم نهاد توسط دانشجویان، ایجاد رشته مدیریت سازمان مردم نهاد در دانشگاه علمی کاربردی یا دانشگاه آزاد، اجرای برنامه پیشگیری از آسیب‌ها به شکل اجتماع محور در سکونت‌های غیر رسمی، طرح سامانه سهام(برای شناسایی مددجویان استان) می‌باشد.
وی گفت: خانه سازمان‌های مردم نهاد هویت خود را از مؤسسات مردم نهاد کسب می‌کند، همه اعضای این خانه سعی دارند با فعالیت یک پارچه در راستای کاهش معضلات جامعه اقدامات کاربردی و مؤثر انجام دهند.
سپهری راد در پایان بیان کرد: خانه سازمان‌های مردم نهاد در حال حاضر 430 سمن دارد که از این تعداد 380 سمن فعال هستند و حدود 9 سازمان مردم در بخش گردشگری، 68 سازمان مردم نهاد در بخش اجتماعی، 16 سازمان مردم در بخش سلامت و 85 سازمان مردم نهاد در بخش خیریه در استان مرکزی خدمات ارائه می‌دهند.
captcha