جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور نماز در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3584191
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹

جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور نماز در کردستان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی: مسئول ستاد اقامه نماز استان کردستان گفت: با توجه به برگزاری موفق نخستین جشنواره و ورکشاپ کارتون و کاریکاتور نماز و کاهش آسیب‌های اجتماعی، از سوی ستاد اقامه نماز کشور دبیرخانه دائمی این جشنواره به استان کردستان واگذار شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، محمدمهدی طالبی، مسئول ستاد اقامه نماز استان کردستان دوشنبه شب، 23 اسفندماه در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره کارتون و کاریکاتور نماز و کاهش آسیب‌های اجتماعی کردستان در کتابخانه امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) سنندج، اظهار کرد: مهم‌ترین چیزی که در دین اسلام به آن اشاره شده است فطرت الهی انسان‌هاست و خداوند بر آن تکیه کرده است.

وی با اشاره به اینکه اگر با آیات قرآن ارتباط داشته باشیم به فطرت الهی در وجود انسان‌ها پی می‌بریم، افزود: بهترین ابزارها برای انتقال اندیشه هنر است و از برگزارکنندگان اصلی این جشنواره که با خلق آثار هنری زیبا و فاخرشان یک رویداد بزرگ هنری و تأثیرگذار را رقم زدند، باید تقدیر کرد.

مسئول ستاد اقامه نماز استان کردستان اعلام کرد: در منویات و پیام‌های رهبر معظم انقلاب طی 25 اجلاس سراسری نماز همواره بر توجه ویژه به استفاده از زبان هنر در راستای ترویج فریضه نماز تأکید شده است اما متأسفانه منویات رهبری مورد غفلت واقع شده است.

وی با اعلام اینکه الان هم در فضای فیلم‌ها به صورت ضفیف به این امر نگریسته می‌شود و در بیشتر مواقع حتی ضدتبلیغ است، بیان کرد: متأسفانه متولیان هنری ما دایره هنری را اشتباه گرفته‌اند.

طالبی با اشاره به اینکه بهترین بیان برای ترویج معنویات و فرایض دینی بیان هنری است و این مهم دغدغه مشترک ماست، اعلام کرد: بسیار خرسندیم که در کردستان شاهد عملیاتی کردن منویات رهبری در خصوص استفاده از زبان هنر برای ترویج فریضه نماز و معنویات در استان هستیم.

وی عنوان کرد: به قلم و ایده هنرمندان کارتونیست و کاریکاتوریست کردستانی اعتقاد عملی داریم و با تمام توان برای استفاده درست از زبان هنر برای ترویج معروفات و معنویات در استان تلاش خواهیم کرد.

مسئول ستاد اقامه نماز استان کردستان یادآور شد: با توجه به برگزاری موفق نخستین جشنواره و ورکشاپ کارتون و کاریکاتور نماز و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان شاهد جلب نگاه مسئولان ستاد اقامه نماز کشور به این حوزه در استان کردستان بوده‌ایم و به صورت شفاهی نیز موافقت ستاد اقامه نماز کشور را برای برپایی دبیرخانه دائمی جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور نماز در سنندج دریافت کرده‌ایم.

captcha