رفتارهای والدین در بروز دین گریزی جوانان نقش مهمی دارد
کد خبر: 3583848
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
حجت‌الاسلام نصری مقدم:

رفتارهای والدین در بروز دین گریزی جوانان نقش مهمی دارد

گروه اجتماعی: یک کارشناس دینی بیان کرد: بسیاری از رفتار‌های ما عامل افزایش اعتیاد در میان مردم و به خصوص قشر جوان است.

به گزارش خبر‌گزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌غربی، صبح امروز 23 اسفند ماه حجت‌الاسلام سیامک نصری‌مقدم کارشناس دینی در همایش سبک زندگی اسلامی عاری از اعتیاد که در سالن اداره برق ارومیه  توسط موسسه فرهنگی قرآنی پیام یاسین برگزار گشت، عنوان کرد: بسیاری از عوامل دچار گشتن به اعتیاد به خصوص در جوانان به رفتار‌های که والدین و خانواده از خود بروز می‌دهند برگشته و بازگشت به شیوه و سبک زندگی اسلامی می تواند راه نجاتی در جهت حل این مشکل باشد.
وی ادامه داد: خانواده‌ها و به خصوص والدین باید دقت کافی را در مواجهه با مشکلاتی هم‌چون اعتیاد نشان داده و متوجه این مساله مهم باشند که بسیاری از مشکلات جوانان و معضل‌های اجتماعی مربوط به این قشر، بازتاب رفتار و عملکرد خود والدین بوده و برای نجات فرزندان خود اهتمام ورزند.
حجت‌الاسلام نصری مقدم افزود: بسیاری از رفتار‌های ما در زندگی روزمره، خود نوعی اعتیاد بوده و نیاز به توجه و حتی درمان دارد اما برای عمل در این زمینه باید به دنبال راه‌های معقولانه بوده و این راهکار‌ها را به مرحله عمل رساند. ایجاد فضای مناسب برای جوانان و اعمال رفتار‌های تربیتی صحیح به دور از افراط و تفریط، از سوی والدین سازنده شخصیت و روحیه‌ای سالم در جوان است.
وی اضافه کرد: سخت‌گیری نسبت به انسان‌ها و به ویژه نسل جوان، سبب ایجاد فواصل عاطفی و مشکلات روانی بوده و کنترل فرزندان باید از شیوه‌های معقولانه و شرعی انجام گیرد. 
یاسین شیخلو دبیر موسسه پیام یاسین ارومیه در این مراسم بیان کرد: این موسسه قرآنی، به هیچ مسئول و گروه خاصی وابستگی نداشته و اعضای آن تعدادی از جوانان دغدغه‌مند در رابطه با اجتماع و فرهنگ بوده و سعی برآن دارند که قدمی هرچند کوچک در راستای احیای ارزش‌های حقیقی اسلام وانقلاب برداشته و رهنمون های مقام معظم رهبری را به اجرایی شدن برسانند.
وی افزود: موسسه مردمی پیام یاسین از دغدغه‌مندان انقلابی، در راستای تداعی اهداف شهیدان و اسلام  دعوت به همرزمی در جبهه فرهنگی می نماید.  


captcha