آموزش قرآن ضمن خدمت در بهزیستی
کد خبر: 3583023
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸

آموزش قرآن ضمن خدمت در بهزیستی

گروه اجتماعی: مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به مسابقات قرآن بهزیستی گفت: در آینده آموزش‌های دینی در حوزه برنامه‌های فرهنگی تعریف می‌شود و کارکنان بهزیستی موظف می‌شوند به‌صورت ضمن خدمت در دوره‌های آموزشی قرآن شرکت کنند.

بهروز رفیعی، مدیرکل بهزیستی استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: یکی از برنامه‌های مهم بهزیستی در سال جاری و آینده تمرکز بر مهدهای کودک است، در این مراکز کودکان باید با پایه آداب، دینی و اعتقادی آشنا شوند تا در دوران تحصیل این اعتقادات رشد یابد.
وی ادامه داد: شخصیت کودکان کمتر از 7 سال در مهدهای کودک شکل می‌گیرد و بازتاب آن در سنن جوانی نمایان می‌شود در مهدهای کودک جامعه‌پذیری را آموزش می‌بیند و زمانی که وارد جامعه می‌شوند شخصیت سالمی خواهند داشت. 
رفیعی اظهار کرد: تمام فعالیت‌های مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی منطبق بر آموزه‌های دینی است، در این مراکز آموزشی، با زبان کودکانه و قابل فهم، مطالب آموزش داده می‌شود برنامه‌های ویژه مهدهای کودک در سال جاری به صورت مدون اجرا و تا سال آینده ادامه دارد. 
رفیعی یکی دیگر از فعالیت‌های بهزیستی را برنامه‌های آموزشی ویژه خانواده بیان کرد و افزود: سند مربوط به آسیب‌های اجتماعی در راستای تحکیم خانواده تنظیم شده است، در این سند مباحثی چون آموزش‌های پیش از ازدواج، حین ازدواج و پس از ازدواج پیش‌بینی شده است. 
رفیعی مهارت آموزی را راهکار مهم پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بیان کرد و گفت: ایجاد اشتغال و کمک به جوانان در آستانه ازدواج نه تنها آنها را از آسیب دور نگه می‌دارد بلکه به چرخه اقتصادی هم کمک می‌کند. 
وی با اشاره به اینکه پرداخت‌های الکترونیکی در راستای کمک به بهزیستی موفق عمل کرده، ابراز کرد: راه‌اندازی پرداخت‌های الکترونیکی به معنای جمع کردن صندوق‌ها نیست، این صندوق‌ها در جای خودش کارایی خوبی دارند. 
رفیعی در پایان اجرای مسابقات قرآن بهزیستی را یکی دیگر از فعالیت‌های مهم این سازمان عنوان کرد و گفت: در آینده آموزش‌های دینی در حوزه برنامه‌های فرهنگی تعریف می‌شود و کارکنان موظف می‌شوند به صورت ضمن خدمت در دوره‌های آموزشی قرآنی شرکت کنند.
captcha