کمبود بودجه را بهانه نپرداختن به کارهای فرهنگی نکنیم
کد خبر: 3579577
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
حسینی:

کمبود بودجه را بهانه نپرداختن به کارهای فرهنگی نکنیم

گروه اجتماعی: امام جمعه خرم‌دره گفت: در انجام امور مختلف از جمله اجرای برنامه‌های فرهنگی نباید کمبود بودجه را بهانه انجام ندادن کار قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، امام جمعه خرم‌دره شامگاه دیروز سه‌شنبه 10 اسفند در جلسه مجمع عمومی بسیج شهرستان خرم‌دره با اشاره به اینکه مسائل فرهنگی از اولویت‌های هر جامعه محسوب می‌شود، عنوان کرد: جهاد در امور فرهنگی که یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری است وظیفه همه ما است.

وی با اشاره به نرخ بالای بیکاری در شهرستان، عنوان کرد: دولتمردان باید از برنامه‌هایی که در زمینه ایجاد اشتغال مطرح می‌شود حمایت کنند زیرا همه این برنامه‌ها زمانی ارزش خواهند یافت که به مرحله اجرا در آیند.

امام جمعه خرم‌دره با تاکید بر اینکه در انجام امور مختلف از جمله اجرای برنامه‌های فرهنگی نباید کمبود بودجه را بهانه انجام ندادن کار قرار دهیم، یادآور شد: طرح‌ها نباید منحصر به نوشتن روی برگه باشند بلکه مسئولان و مجریان باید اهتمام لازم را در زمینه عملیاتی کردن آن داشته باشند.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به گسترش برخی از آسیب‌های اجتماعی در جامعه، اظهار کرد: طی هماهنگی‌های انجام شده جلسات آموزشی در خصوص اعتیاد، طلاق و آسیب‌های اجتماعی با حضور کارشناسان تشکیل خواهد شد که زمان و مکان آن به اطلاع مردم خواهد رسید.

در ادامه این مجمع نیز حجت محمدی، فرماندار شهرستان خرم‌دره از بسیج به عنوان یکی از یادگاران گرانبهای امام خمینی(ره) در کشورمان یاد کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل ماندگار بسیج این است که این نهاد مردمی ریشه در ارزش‌ها دارد.

وی با بیان اینکه بسیج پشتوانه قوی نظام در زمان جنگ و برهه کنونی است، تاکید کرد: در زمان جنگ که تمام کشورهای جهان به نام صدام با کشورمان در حال جنگ بودند بسیج وارد عمل شده و در کنار دیگر نیروها دشمنان را ناکام گذاشت.

فرماندار شهرستان خرم‌دره با اشاره به اینکه بسیج حافظ دستاوردهای نظام است، تصریح کرد: بسیج شجره طیبه‌ای است که روز به روز باید تکمیل‌تر شود و اجازه مصادره آن به هیچ گروهی و جناحی داده نشود.

در ادامه این جلسه نیز سرهنگ علی صادقی، فرمانده سپاه ناحیه خر‌م‌دره با اشاره به اولویت‌های بسیج در طی سال آینده، اظهار کرد: برنامه‌های بسیج در سال آینده در راستای رواج علم، فرهنگ و اندیشه‌ورزی در کشور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ما می‌توانیم با همکاری یکدیگر اقتصاد شهر را رونق ببخشیم، عنوان کرد: اگر شهرستان درآمدش بالا باشد می‌توان کار های فرهنگی را با سهولت بیشتری انجام داد.

صادقی با اشاره به شکست‌های دشمنان در کشورمان از جمله در زمان جنگ، یادآور شد: دشمنان که در جنگ مسلحانه علیه کشورمان ناکام ماندند رو به فعالیت در زمینه‌های علمی و فرهنگی و اقتصادی آوردند لذا هر کس به نوبه خود باید برای مصون ماندن از این هجمه ها شروع به مقابله کند.

captcha