نماز زیباترین ارتباط معنوی برای تعالی بشریت است
کد خبر: 3579294
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱

نماز زیباترین ارتباط معنوی برای تعالی بشریت است

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیاهکل نماز را زیباترین ارتباط معنوی برای بشریت دانست و بیان کرد: نماز باعث تعالی و رشد فکر و اندیشه می‌شود و هرجا نور نماز باشد، آن جا چراغ رحمت الهی روشن است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان و به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، حجت‌الاسلام سید رحمت کیائی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیاهکل دیروز در جمع خانواده های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) طی سخنانی،در ابتدا نماز را زیباترین ارتباط معنوی برای بشریت دانست و بیان کرد: نماز باعث تعالی و رشد فکر و اندیشه می‌شود و هرجا نور نماز باشد، آن جا چراغ رحمت الهی روشن است.

وی با بیان اینکه برپایی نماز موجب ریشه کن شدن آسیبهای اجتماعی می‌شود، گفت: اگر این وظیفه به خوبی انجام و حق آن اداء شود، نه تنها هزینه های مبارزه با آسیب های اجتماعی کاهش می ‌یابد، بلکه افراد و جامعه در مدت کوتاهی به اوج عزت و سربلندی و رستگاری خواهند رسید.

این کارشناس حوزه دین با بیان این که احساس آرامش و آسودگی از تأثیرات خواندن نماز است، اظهار داشت: نماز خواندن راهی برای صحبت بندگان با خالق خود است و انسان به سبب ضعیف و ناتوان بودن، به قدرت بی پایان خداوند نیاز دارد.

حجت‌الاسلام کیائی در پایان تصریح کرد: اگر ما بتوانیم نماز را به‌ عنوان یک اعتقاد مذهبی در رفتار و کردار جوانان خود درونی سازیم قدم اساسی برای تربیت دینی آنها برداشته‌ایم، چون نماز در ایجاد وحفظ شخصیت سالم مذهبی افراد جامعه نقش دارد.

captcha