فعالیت تشکل‌های مردمی در کاهش اعتیاد قابل توجه است
کد خبر: 3577342
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
طهرانی:

فعالیت تشکل‌های مردمی در کاهش اعتیاد قابل توجه است

گروه اجتماعی: معاون فرماندار خمین با بیان اینکه با شعار نمی‌توان ریشه اعتیاد را خشکاند گفت: سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های مردمی در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد، فعالیت‌های قابل توجهی انجام دادند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، احمد طهرانی، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان خمین، امروز چهارشنبه 4 اسفندماه، در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد گفت: اگر قرار است جوانان از اعتیاد منع شوند باید با ایجاد امکانات تفریحی، ورزشی، رفاهی، مذهبی و فرهنگی جایگزین مناسب و جذابی برای آنها فراهم شود.
وی افزود: بیکاری، طلاق و اعتیاد از جمله مشکلاتی است که خمین با آنها روبه رو است ، مسئولان نیز با پیگیری و تشکیل جلسات منظم در حال برنامه‌ریزی‌های مدون کوتاه مدت و بلند مدت هستند، خمین در مهار اعتیاد توفیق داشته اما نباید به همین اکتفا شود چراکه این آسیب اجتماعی یکی از مهمترین معظلات خمین است.
طهرانی با بیان اینکه در حوزه مبارزه با مواد مخدر اقدامات خوبی انجام شده اظهار کرد: فرهنگ‌سازی و پیشگیری از اعتیاد بسیار مهمتر از درمان است و با برنامه‌ریزی ویژه برای مقاطع مختلف تحصیلی می‌توان پیشگیری را ازسنین نوجوانی آغاز کرد.
معاون فرماندار شهرستان خمین با بیان اینکه مهمترین راهکار کاهش اعتیاد، کاهش تقاضا است تاکید کرد: با شعار و بازی با واژه‌ها نمی‌توان ریشه این بلای خانمان سوز را خشکاند بلکه به همکاری و همدلی همه نهادها نیاز است. سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های مردمی در حوزه پیشگیری و درمان، فعالیت‌های قابل توجهی انجام دادند .
یادآور می‌شود: در این جلسه ادارات عضو شورای مبارزه با مواد مخدر گزارش عملکرد خود در زمینه مبارزه با اعتیاد ارائه دادند.
captcha