بی‌‌توجهی به اوقات فراغت، سلامت جامعه را به‌ مخاطره می‌اندازد
کد خبر: 3576341
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰

بی‌‌توجهی به اوقات فراغت، سلامت جامعه را به‌ مخاطره می‌اندازد

گروه اجتماعی: مدرس حوزه و دانشگاه‌های تهران گفت: عدم توجه به اوقات فراغت، سلامت جامعه را به مخاطره می‌اندازد؛ چراکه یکی از دلایل اصلی ورود افراد به فضاهای نامناسب، از جمله فضای مجازی، بی‌برنامه بودن و بی‌هدف بودن آنان در اوقات فراغت است.

نرگس کریم‌زاده، محقق و مدرس حوزه و دانشگاه‌های تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، گفت: اوقات فراغت بخش مهمی از زندگی روزمره انسان‌هاست و اگر به آن توجه نشود، چه از نظر فردی و چه از لحاظ اجتماعی آسیب‌های بسیاری وارد می‌کند.
وی بیان کرد: عدم توجه به اوقات فراغت، سلامت روحی و جسمی جوانان ما را تهدید می‌کند؛ چراکه یکی از دلایل اصلی ورود افراد به فضاهای نامناسب، از جمله فضای مجازی، بی‌برنامه بودن و بی‌هدف بودن آنان در اوقات فراغت است.
مدرس حوزه و دانشگاه‌های تهران افزود: بعضی‌ها وقتی که جایگزینی برای پر کردن اوقات فراغت خود پیدا نمی‌کنند، به سمت برنامه‌هایی کشیده می‌شوند و خود را درگیر مسائلی می‌کنند که انگار چاقویی در دست گرفته و می‌خواهد به بدن خودش آسیب برساند.
وی با بیان اینکه جوانان در اوقات فراغت خود به سمت اعتیاد، فضای مجازی و سایر رفتارهای پرخطر کشیده می‌شوند، اظهار کرد: در کشور ما، جوانان درصد بالایی از جمعیت را تشکیل می‌دهند، بنابراین توجه به این مسأله دارای اهمیت زیادی است.
کریم‌زاده ادامه داد: باید به جوانان خود بیاموزیم که اوقات فراغت را چگونه سپری کنند. وقتی اوقات خود را با فعالیت‌هایی مثل مطالعه، قرائت قرآن، صله رحم و بازدید از نزدیکان، شاهنامه‌خوانی، برنامه‌های فرهنگی و ورزش پر کنند، دیگر زمان بیکاری زیادی ندارند که در فضای مجازی بگذرانند و وارد مسائلی شوند که آسیب زیادی به زندگیشان می‌زند.
وی با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی به درون خانواده‌ها وارد شده است، افزود: متأسفانه امروز بچه‌ها بیشتر دوست دارند در خلوت خود باشند، از جمع خانوادگی دور می‌شوند و این جای خطر است که پدر و مادر باید ببینند چه علتی دارد که بچه دوست دارد در فضای خانه تنها باشد.
مدرس حوزه و دانشگاه‌های تهران بیان کرد: باید روش‌های درست استفاده از فضای مجازی را به فرزندانمان آموزش دهیم تا بتوانند از آن استفاده مفیدی کرده باشند، نه اینکه یک ذهن خالی را بگذارند تا کسی دیگر با عکس و فیلم برایشان پر کند.
captcha