ریشه کن کردن بی‌سوادی؛ دستاورد بزرگ انقلاب در سیستان وبلوچستان
کد خبر: 3569131
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳

ریشه کن کردن بی‌سوادی؛ دستاورد بزرگ انقلاب در سیستان وبلوچستان

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان گفت: قبل از انقلاب بخش عمده‌ای از مردم استان از نعمت سواد محروم بودند، اما امروز به برکت انقلاب و توجه ویژه‌ای که به نقاط محروم وجود دارد، امکان سواد آموزی برای تمام افراد به وجود آمده به‌گونه‌ای که در استان، بی‌سواد زیر 50 سال نداریم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا، علیرضا نخعی، مدیرکل آموزش و پرورش استان صبح امروز، 12 بهمن در آیین نواختن گلبانگ انقلاب در هنرستان مطهره زاهدان، گفت: به برکت انقلاب اسلامی پیشرفت‌ها و دستاوردهای زیادی حاصل شده است که بیان همه آن‌ها در یک نشست غیر ممکن است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: انقلاب اسلامی باعث شد تا یک حکومت دیکتاتور و ستمشاهی 2500 ساله به پایان برسد و یک نظام مردمی اسلامی که شعار و محوریت آن حاکمیت مردم در پرتو اسلام است، روی کار بیاید.
وی بیان کرد: برای پیروزی و استمرار این انقلاب صدها هزار نفر از جوانان جان خود را فدا کردند و اگر امروز دارای آزادی و استقلال و امنیت هستیم، به برکت همین انقلاب و خون شهیدان است.
نخعی یکی از مهمترین مشخصه‌های انقلاب را فرهنگی بودن آن عنوان کرد و ادامه داد: نظام و انقلاب دنبال توسعه و پیشرفت فرهنگی است تا بهترین فرهنگ که برگرفته از دین، اسلام و اعتقادات اسلامی است را در کل دنیا داشته باشیم.
وی اظهار کرد: قبل از انقلاب بخش عمده‌ای از مردم استان از نعمت سواد محروم بودند، اما امروز به برکت انقلاب و توجه ویژه‌ای که به نقاط محروم وجود دارد، امکان سواد آموزی برای تمام افراد به وجود آمده به‌گونه‌ای که در استان، بی‌سواد زیر 50 سال نداریم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه در 6 هزار و 700 روستای استان مدرسه وجود دارد، بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی 300 مدرسه در سیستان وبلوچستان فقط برای افراد 1 تا 5 نفره دایر است.
captcha