یاد آتشنشانان ایثارگر همیشه زنده خواهند ماند
کد خبر: 3564883
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴

یاد آتشنشانان ایثارگر همیشه زنده خواهند ماند

گروه اجتماعی: امام جمعه چهارباغ با بیان اینکه حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو تهران غمی بزرگ بر دل ملت ایران به جا گذاشت، گفت: یاد آتشنشانان ایثارگر و شهید برای همیشه زنده می‌ماند.

حجت الاسلام والمسلمین قادر محمدی، امام جمعه چهارباغ در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز با عرض تسلیت به مناسبت جان باختن شهادت‌گونه آتش‌نشانان حادثه ساختمان پلاسکوی تهران، اظهارکرد: آتش‌نشانان همواره با جانفشانی و از خودگذشتگی حافظ جان و مال مردم بوده و از جان خود می‌گذرند تا جان و مال مردم را نجات دهند و هر چه که در توان دارند در این مسیر بر طبق اخلاص می گذارند که جانفشانی و غیرت مثال‌زدنی ماموران آتش‌نشانی در حادثه ساختمان پلاسکو با به خطر انداختن جان خود برای حفاظت و نجات جان مردم نمونه بارزی از این امر است.
وی با بیان اینکه کار آتش‌نشانان دارای اجر معنوی بسیاری است، افزود: درجایی که همه تلاش می‌کنند از آتش فرار کنند آتش‌نشانان خود را به آب ‌وآتش می‌زنند تا نجات‌دهنده باشند.
این مسئول با تاکید بر اینکه آتش‌نشانان همیشه در موارد بحران حضور دارند، خاطرنشان کرد: درجایی که خطر در کمین است آتش‌نشانان با فعالیت‌های صادقانه‌شان تلاش دارند تا موارد ایمنی را برای مصدومان و افرادی که در خطرقرار دارند اعمال کنند.
محمدی اضافه کرد: آن‌ها همواره برای نجات جان انسان‌ها، خود را به کام مرگ کشانده تا جان آن‌ها را نجات دهند، که این مسئله اوج از خود گذشتی را نشان می‌دهد.
امام جمعه چهارباغ گفت: آتشنشانان در همه شرایط خدمت‌رسانی به همنوعان را در اولویت قرار می‌دهند و خانواده‌های ایثارگرشان نیز دوشادوش آن‌ها در این ایثار سهیم هستند.
وی در پایان از آتش‌نشانان به‌عنوان مجاهدان راه خدا یاد کرد و شغل آنان را بسیار ارزشمند دانست و ابرازکرد: شهادت قهرمانانه جمعی از آتش‌نشانان دلیر کشورمان که جان خویش را برای حفاظت از هموطنانشان به خطر انداختند نقطه اوج ایثارگری و شهامت است.

captcha