دارالقرآن‌ها؛ ظرفیتی برای ترویج معارف دینی
کد خبر: 3564216
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹

دارالقرآن‌ها؛ ظرفیتی برای ترویج معارف دینی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: باید از ظرفیت دارالقرآن‌ها در راستای ترویج و گسترش قرآن و آموزه‌های قرآنی بیشتر استفاده شود.

حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: قرآن و مفاهیم مندرج در آن از چنان ارزش و قداست بالایی برخوردار بوده که بسیاری از اندیشمندان جهان آن را بهترین راهنما و هدایتگر برای بشریت می‌دانند چراکه راهکار بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی مردم در قرآن نهفته است.
وی افزود: بسیاری از مشکلات خانواده‌ها به خاطر مهجور بودن از قرآن و مفاهیم مندرج در آن است و نهادها و دستگاه‌های فرهنگی باید با بهره‌گیری از توان تبلیغی خود فرهنگ قرائت قرآن و تدبر در مفاهیم آن را در خانواده‌ها نهادینه کنند.
این مسئول گفت: پناه بردن به قرآن و بهره‌گیری از مفاهیم آن بهترین راهگشا برای حل مشکلات روحی و روانی مردم در طول دورن‌ها بود و هست پس باید تلاش کنیم که قرآن و مفاهیم مندرج در آن روز به روز در جامعه توسعه یابد و این امر با استفاده از تجربیات فعالان قرآنی در سطح کشور امکان‌پذیر می‌شود.
وی در ادامه سازمان تبلیغات اسلامی را نهادی اثرگذار در توسعه و ترویج فعالیت قرآنی برشمرد و گفت: این نهاد مقدس با بهره‌گیری ازتوان سازمان دارالقرآن و  نیروها و کارشناسان توانمند نقش اثرگذاری را در توسعه و ترویج فعالیت قرآنی دارد.
مسعودی برگزاری 750 برنامه قرآنی توسط دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان و موسسات وابسته را از جمله اقدامات این نهاد عنوان و ابرازکرد: برنامه‌های متنوع قرآنی، کلاس‌های تفسیر و تحلیل داستان‌های کتاب آسمانی، اجرای نمایش‌های مذهبی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های دارالقران تبلیغات اسلامی البرز است.
این مسئول در پایان به استقبال مطلوب شهروندان از اجرای برنامه‌های قرآنی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی استان اشاره کرد و گفت: عملکرد صحیح موسسات قرآنی موجب استقبال بیشتر مردم می‌شود.

captcha