مراکز و مؤسسات مردمی، بهترین بستر جهت اجرای فعالیت‌های فرهنگی و آموزه‌های قرآنی
کد خبر: 3561663
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸

مراکز و مؤسسات مردمی، بهترین بستر جهت اجرای فعالیت‌های فرهنگی و آموزه‌های قرآنی

گروه فعالیتهای قرآنی: مدیر مؤسسه امام جعفر صادق(ع) همدان عنوان کرد: با توجه به حساسیت و ضرورت بالای انجام فعالیت‌های فرهنگی، کانون، مراکز و مؤسسات مردمی بهترین بستر جهت اجرای این فعالیت‌ها و آموزه‌های قرآنی به عنوان برترین راهکار است.

حسن مظاهری، مدیر مؤسسه امام جعفر صادق(ع) همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان اظهار کرد: این مؤسسه کار خود را از سال 75 با نام «کانون قرآن» آغاز کرد و در سال 85 به عنوان «مؤسسه فرهنگی، قرآن و عترت» مجوز فعالیت گرفت.
وی با بیان اینکه مؤسسه امام جعفر صادق(ع) در حوزه‌های مختلف قرآنی، دینی، فرهنگی و هنری به فعالیت مشغول است، افزود: در بخش آموزش قرآن رشته‌های رو‌خوانی، روان‌خوانی، مفاهیم، ترجمه، تفسیر، نهج‌البلاغه و احکام و کلاس‌های عقیدتی- سیاسی با محوریت مطالعه آثار استاد شهید مرتضی مطهری برای قرآن آموزان دایر است.
مظاهری اضافه کرد: همزمان با دوره‌های آموزشی جهت حضور مستمر و پررنگ دانش آموزان در مؤسسه و ارتباط با اولیای آنها، جلساتی با عنوان «سبک زندگی اسلامی» هفته‌ای یکبار با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و مشاوران خانواده برگزار می‌شود.
مدیر مؤسسه امام جعفر صادق(ع) ادامه داد: در مناسبت‌ها و اعیاد انقلابی و دینی نیز این مؤسسه برنامه‌هایی با حضور سخنرانان و قاریان برجسته و مداحان اهل بیت(ع) برگزار می‌کند همچنین در ماه مبارک رمضان ویژه برنامه «ضیافت نور» با محویت ترتیل قرآن و برنامه‌های جانبی آن و مسابقات «قدر» با 15 رشته به صورت کتبی و شفاهی با توجه به مقاطع سنی مختلف در مؤسسه برگزار می‌شود.
وی گفت: طی قرارداد منعقد شده با سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل فنی‌وحرفه ای استان تعدادی کلاس مهارتی در رشته‌های مختلف از جمله کامپیوتر، فرشبافی، خیاطی و ... در این مؤسسه برپا می‌شود همچنین برگزاری کلاس‌های تقویتی دروس تحصیلی در کنار وجود یک کتابخانه غنی و سایت کامپیوتر متصل به شبکه که «خانه دیجیتال» نام گرفته از دیگر فعالیت‌های مؤسسه امام جعفر صادق(ع) است.
مظاهری بیان کرد: این مؤسسه 7 روز هفته فعال بوده که در نوبت صبح، واحد خواهران و در نوبت بعدازظهر بخش برادران فعال هستند و می‌توان گفت روزانه 10 کلاس با حضور مخاطبان بسیار با گروه‌های سنی خردسال تا بزرگسال در این مؤسسه به آموزش مشغول هستند همچنین 30 مربی نیز در دو بخش خواهران و برادران در رشته‌های مختلف به فعالیت می‌پردازند.
مدیر مؤسسه امام جعفر صادق(ع) عنوان کرد: این مؤسسه با وجود فعالیت‌های گسترده در زمینه‌های مختلف قرآنی، فرهنگی، علمی و هنری مجری برخی طرح‌ها و برنامه‌های دارالقرآن اداره تبلیغات، کانون مساجد و مؤسسات عترت و قرآن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.
وی با بیان اینکه اعتبارات مؤسسه امام جعفر صادق(ع) نسبت به فعالیت‌های گسترده آن کم است، گفت: خوشبختانه از نظر فضای آموزشی با مشکلی مواجه نیستیم به طوریکه ساختمان مؤسسه در 4 طبقه جهت برگزاری همایش و برنامه‌های مختلف، کلاس‌های آموزشی، سایت کامپیوتر، کتابخانه و سایر فعالیت‌های جانبی تعبیه و ساخته شده است اما با توجه به فعالیت‌های گسترده مؤسسه و آمار بالای مخاطبان، مربیان و مجریان آن، تأمین هزینه‌های جاری مستلزم یک بودجه ثابت است که متأسفانه چنین بودجه ای در اختیار نیست.
مظاهری ابراز کرد: با توجه به حساسیت و ضرورت بالای انجام فعالیت‌های فرهنگی، کانون، مراکز و مؤسسات مردمی بهترین بستر جهت اجرای این فعالیت‌ها و آموزه‌های قرآنی به عنوان برترین راهکار است، همچنین کلاس‌های قرآنی می‌تواند بر شخصیت انسان‌ها تأثیر بالایی داشته باشد بنابراین از مسئولان انتظار می‌ورد به مراکز و کانون‌هایی که به امر احیای قرآن و امور فرهنگی می‌پردازند، توجه ویژه‌ای داشته باشند و در حد توان خود از آن حمایت کنند.
captcha