شناخت بافت فرهنگی، پیش‌نیاز اجرای قوانین امر به معروف است
کد خبر: 3559480
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰
حسینی:

شناخت بافت فرهنگی، پیش‌نیاز اجرای قوانین امر به معروف است

گروه اجتماعی: امام جمعه خمین گفت: اجرایی شدن بخشنامه‌ها در خصوص امربه معروف بستگی به بافت فرهنگی و وضعیت هر شهری دارد و ابتدا باید مشکلات هر منطقه شناسایی و سپس برای آن راهکار ارائه شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، امام جمعه خمین، در ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان که امروز سه‌شنبه 14 دی‌ماه برگزار شد گفت: در حوزه امر به معروف و نهی ‌از منکر، در وهله اول باید انتظارات متناسب با امکانات و مقدورات باشد.
وی افزود: اجرایی شدن بخشنامه‌ها در خصوص امربه معروف بستگی به بافت فرهنگی و وضعیت هر شهری دارد و ابتدا باید مشکلات هر منطقه شناسایی و سپس برای آن راهکار ارائه شود.
امام جمعه خمین با اشاره به اینکه مهمترین معضل در خمین اعتیاد است ادامه داد: این آسیب اجتماعی فراگیر منشا طلاق، سرقت و بسیاری آسیب‌های دیگر است، درباره اعتیاد باید کار فرهنگی انجام شود نه سلبی و فرد معتاد باید درک کند که کارش اشتباه است.
وی تصریح کرد: بسیاری از افرادی که ترک مواد مخدر می‌کنند نیاز به حمایت مالی و اعتقادی دارند و باید با کمک خیران و همکاری ادارات، بسیج سازندگی و حوزه‌های علمیه برای حمایت و ایجاد اشتغال آنها اقدام شود.
حجت‌الاسلام حسینی مصرف‌گرایی و خرید کالای خارجی را از مشکلات جدی جامعه بیان کرد و گفت: با تبلیغات درست درباره استفاده کالای داخلی و حمایت از تولید کننده داخلی می‌توان به توسعه اقتصادی و اشتغال کشور کمک کرد. با تذکر لسانی به فروشگاه‌هایی که از ماکت‌هایی با ظاهر نامناسب استفاده میکنند و افراد بدحجاب می‌توان مشکلات حجاب و عفاف را  کاهش داد.
وی عدم احترام به قانون را مشکل دیگر جامعه دانست که ستاد امر به معروف باید به آن بپردازد و افزود: احترام به قانون باید در افراد نهادینه و در جامعه الگوسازی شود. برای حل مشکلات باید راهکار درست ارائه و تصمیماتی گرفته و توسط ادارات در سطح جامعه عملیاتی شود.
به گزارش ایکنا؛ علیرضا براتعلی، فرمانده سپاه ناحیه بسیج خمین نیز در این جلسه گفت: بسیج برای کاهش آسیب های اجتماعی در حاشیه شهرها و مناطق آسیب‌پذیر طرح‌های حمایتی بسیار خوبی دارد، ساخت پایگاه فرهنگی با تأمین کامل اعتبار توسط بسیج و غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در مناطق آسیب پذیر یکی از اقدامات مهم این نهاد است.
براتعلی افزود: الگوسازی مصرف درست بعنوان مهمترین مؤلفه اقتصاد مقاومتی و صیانت از حقوق شهروندی از سرفصل‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.
یادآور می‌شود: در این جلسه رؤسای ادارات و نهادهای مختلف پیشنهادات خود در زمینه اجرایی شدن مصوبات جلسات را بیان کردند و مصوب شد هر اداره راهکارهای عملیاتی خود درباره آسیب‌های مطرح شده در جلسه را ارائه دهد.
captcha