ضرورت مطالعه عمیق آسیب‌های اجتماعی در اردبیل
کد خبر: 3558081
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
شفیعی تأکید کرد:

ضرورت مطالعه عمیق آسیب‌های اجتماعی در اردبیل

گروه اجتماعی: مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل با تأکید به ضرورت مطالعه عمیق آسیب‌های اجتماعی اضافه کرد: آمار طلاق در اردبیل علی‌رغم اعتقادات مذهبی مردم این استان، رتبه‌های میانی را دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، شفیع شفیعی مدیرکل  دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل، امروز 11دی‌ماه در کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی و دوری از آسیب‌های اجتماعی ویژه هیات‌های مذهبی تصریح کرد: در سال جاری رهبر معظم انقلاب اسلامی مقابله با چند گروه آسیب اجتماعی را در دستور کار دولت قرار داده است.
وی افزود: این آسیب‌ها شامل اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، بی‌بندوباری و مناطق بحرانی است که مناطق بحرانی در ۱۴ استان وجود دارد اما در استان اردبیل منطقه بحرانی نداریم.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل متذکر شد: به لحاظ اعتیاد نیز اردبیل جزو استان‌های آلوده محسوب نمی‌شود و از استان‌های میانی است.
شفیعی افزود: در موضوع حاشیه‌نشینی نیز ۱۳ درصد از جمعیت استان حاشیه‌نشین هستند اما در مرکز استان ۱۸ درصد حاشیه‌نشین بوده و بعد از اردبیل به تربیت بیشترین جمعیت حاشیه‌نشین در شهرهای پارس‌آباد، مشگین شهر و خلخال مشاهده می‌شود.
وی با تاکید به ضرورت مطالعه عمیق آسیب‌های اجتماعی اضافه کرد: در طلاق نیز علی‌رغم اعتقادات مذهبی در اردبیل این استان در رتبه‌های میانی واقع شده است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل تاکید کرد: با وجود اینکه در طلاق اردبیل در رتبه‌های میانی است اما سرعت آن در استان بیش از میانگین کشوری است.
شفیعی تاکید کرد: پیش از این در برخی ایام طلاق در استان کاهش می‌یافت اما در وضعیت اخیر مشاهده می‌شود که در تمامی ماه‌ها طلاق به ثبت رسیده است.
وی افزود: در ۱۴ درصد طلاق‌ها زنان کمتر از ۱۹ سال و مردان بین ۲۰ الی ۲۴ سال دارند و میانگین زندگی مشترک در اردبیل به شش سال رسیده است.
شفیعی ادامه داد: در ۱۱ درصد طلاق‌ها مرد از زن فاصله سنی نزدیک به ۱۰ سال داشته و در ۱۱ درصد نیز مرد از زن کم‌سال تر بوده است.
وی با تاکید به اینکه زمان گفتگو در بین اعضای خانواده به شدت کاهش یافته است، اضافه کرد: این در حالی است که بسیاری از مشکلات می‌تواند با گفتگو حل‌وفصل شود.
captcha