علم با حضور روح دین معنی و ارزش واقعی دارد
کد خبر: 3555264
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸

علم با حضور روح دین معنی و ارزش واقعی دارد

گروه فرهنگی: مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل دهه هفتاد و هشتاد را زمان تعمیق بین حوزه و دانشگاه دانست و تصریح کرد: اکنون به برکت مجاهدت‌های علمای حوزه و دانشگاه بحث جدایی دین از علم در ذهن مردم و تحصیلکردگان جامعه برداشته شده و همگان به این باور رسیده‌اند که علم با حضور روح دین معنی و ارزش واقعی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم معاضدی‌عالی مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل با اشاره به برگزاری برنامه‌ها و نشست‌ها در طی سه سال اخیر از دایر بودن دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه خبر داد و خواستار ارائه پیشنهادات وانتقادات در این باب شد.
معاضدی عالی، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرموده اند «وحدت حوزه و دانشگاه به معنای واقعی وحدت درهدف است»، گفت: اگر تداخلی دربین اینها ایجاد شود قابل قبول نیست چرا که باید درامورات وحدت داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه 70درصد وحدت حوزه ودانشگاه عملیاتی شده است، گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری بهترین مراسمات دینی در دانشگاهها محقق شده است .
وی شهید مفتح و مطهری را از خط شکنان این عرصه معرفی کرد و افزود: این دو بزرگوار برای اولین بار کرسی در دانشگاه گرفتند و به طرح مسایل در دانشگاه‌ها پرداختند و این مسئله یعنی ایجاد ارتباط بین این دو نهاد، که در زمان هشت سال جنگ تحمیلی رنگ و بوی بیشتری به خود گرفت، به طوری که اساتید حوزه و دانشگاه دوشادوش هم در تمام عرصه‌های جنگ با دشمنان ایران اسلامی به مبارزه پرداختند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل دهه هفتاد و هشتاد را زمان تعمیق بین حوزه و دانشگاه دانست و تصریح کرد: اکنون به برکت مجاهدت‌های علمای حوزه و دانشگاه بحث جدایی دین از علم در ذهن مردم و تحصیلکردگان جامعه برداشته شده و همگان به این باور رسیده‌اند که علم با حضور روح دین معنی و ارزش واقعی دارد.
معاضدی با بیان این‌که امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران دینداری در بین دانشمندان غرب موج می‌زند، گفت: نگارش پایان‌نامه‌های مشترک بین اساتید حوزه و دانشگاه که منجر به حل مشکلات مردم و پیشرفت ایران اسلامی می‌شود، یکی از راه‌های عملی رسیدن به اوج وحدت بین حوزه و دانشگاه است.
captcha