سوگواری قرآنیان مكتب‌القرآن در دهه آخر صفر در نقاط مختلف كشور
کد خبر: 3549466
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵

سوگواری قرآنیان مكتب‌القرآن در دهه آخر صفر در نقاط مختلف كشور

گروه فعالیت‌های قرآنی:‌ مدیر مؤسسه مكتب‌القرآن ثارالله(ع) از برگزاری مراسم‌ سوگواری دهه آخر صفر در 360 شعبه این مؤسسه در نقاط مختلف كشور خبر داد.

به گزاش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام منصور برزگر، مدیر مؤسسه مكتب‌القرآن ثارالله(ع) امروز، 7 آذر در جمع خبرنگاران گفت: با فرا رسیدن ایام حزن انگیز روزهای آخر ماه صفر سالروز وفات پیامبر عظیم‌الشأن اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و امام حسن مجتبی(ع) و امام علی‌بن موسی الرضا(ع)، حافظان و قاریان وعلاقه‌مندان به خاندان عصمت و طهارت در شعب مکتب القران ثارالله(ع) همنوا با دیگر شیعیان در اَقصی نقاط جهان، در مراکز آموزشی و قرآنی به اقامه ماتم و عزاداری می‌پردازند.
وی با بیان اینكه این مراسم‌ها در 360 شعبه مؤسسه مكتب‌القرآن در نقاط مختلف برپا می‌شود، افزود: در این مراسم‌های سوگواری علاوه بر مداحی و عزاداری و سخنرانی مذهبی، آیات وحی نیز طنین‌انداز می‌شوند.
برزگر در ادامه با اشاره به اهمیت برپایی مجالس عزاداری اهل بیت(ع) اظهار کرد: قرآن وعترت دو رکن جدایی ناپذیر اسلام است و باید در کنارآموزش قرآن کریم، فضیلت و جایگاه اهل بیت پیامبرگرامی اسلام(ص) نیز در جامعه تبیین شود.
مسئول هیئت امنای اتحادیه تشكل‌های قرآنی مردمی فارس ضمن دعوت از اقشار مختلف مردم جهت حضور در این مراسم‌های سوگواری گفت:‌ تبیین آموزه‌های قرآن در كنار بیان و تشریح سیره اهل بیت(ع) یكی از مهم‌ترین اقداماتی است كه در این مراسم‌ها انجام می‌شود.
captcha