راهیان نور؛ زمینه تقابل با جنگ نرم دشمنان است
کد خبر: 3543561
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷

راهیان نور؛ زمینه تقابل با جنگ نرم دشمنان است

گروه فرهنگی: فرمانده سپاه ناحیه امام رضا(ع) شهرستان فردیس، گفت: اردوهای زیارتی راهیان نور، زمینه گسترده‌ای برای مبارزه با جلوه‌های فریبنده جنگ نرم دشمنان اسلام است.

محمد زارعی، فرمانده سپاه ناحیه امام رضا(ع) شهرستان فردیس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهار کرد: انتقال و گسترش فرهنگ شجاعت، فداکاری، از خودگذشتگی و رشادت به نسل‌جوان از مهم‌ترین اهداف برپایی این اردوها است و این اردوهای معنوی از مهم‌ترین مولفه‌های ترویج فرهنگ شهادت در جامعه است.
وی ادامه داد: از این رو سپاه ناحیه امام رضا(ع) در فردیس طی برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین شده نسبت به عملیاتی کردن اردوی راهیان نور در دوبخش محلات و دانش‌آموزی اقدام می‌کند.
این مسئول بیان کرد: اعزام دانش‌آموزان به مناطق جنوب کشور با همکاری آموزش وپرورش شهرستان فردیس انجام می‌شود که در هشت مرحله که چهار مرحله پسران و چهار مرحله دختران است که در مرحله نخست دانش‌آموزان مقطع متوسطه پسر اعزام شدند.
زارعی گفت: امروز نیر مرحله دوم اعزام راهیان نور حدود 180 دانش آموز پسر در قالب پنج دستگاه اتوبوس که در هر اتوبوس راوی، روحانی وکارشناس فرهنگی حضور دارند.
وی در بخش دیگر سخنان خود به برگزاری رزمایش اشاره و ابرازکرد: همه ساله نیروی مقاومت بسیج به منظور ارتقا سطح مهارت‌ و آمادگی یگان‌های بسیج جهت مقابله با تهدیدات خارجی و مواجه با هرگونه حوادث غیرمترقبه طبیعی نسبت به رزمایش در این خصوص اقدام می‌کنند.
این مسئول تصریح کرد: در فاز نخست نسبت به تمرین‌ها و اجرای آموزش‌های تخصصی به روز با حضور اساتید با تجربه اقدام  و پس از آن در فاز دوم بر اساس سناریوهای از پیش تعیین شده، تمرین‌هایی صورت می گیرد.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی برای افراد بی‌بضاعت و کم برخوردارجامعه فردیس اظهارکرد: اردوی زیارتی و سیاحتی با سایر اردوهایی که سپاه ناحیه امام رضا(ع) چند سالی در شهرستان برگزار می‌کند متفاوت است و افراد بالای 40 سال و کم برخوردار را که هنوز نتوانسته‌اند به مشهد مقدس مشرف شوند شامل می‌شود.
زارعی گفت: برای دومین بار اعزام این اردوی فرهنگی و زیارتی در دستور کار سپاه قرار داده شده که امسال با مشارکت مسجد المهدی(عج) فلکه چهارم فردیس نسبت به ثبت نام 85 نفر اقدام شده است.
captcha