رزمایش «الی‌بیت‌المقدس» در همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 3542941
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳

رزمایش «الی‌بیت‌المقدس» در همدان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از برگزاری رزمایش الی‌بیت‌المقدس همزمان با سراسر کشور در همدان خبر داد و افزود: این رزمایش در 14 استان دیگر نیز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، مظاهر مجیدی، جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان چهارشنبه، 12 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس تهدیدهایی که از سوی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا می‌بینیم، باید نیروهای بسیج را برای مقابله با تهدیدهای دشمن آماده کنیم.
وی با بیان اینکه در 14 استان در کشور به صورت همزمان رزمایش تحت عنوان رزمایش الی‌بیت‌المقدس برگزار می‌شود، اضافه کرد: استان همدان نیز جزء 14 استانی است که رزمایش الی‌بیت‌المقدس را برگزار می‌کند، سال‌های گذشته این مأموریت‌ها در اردوگاه‌ها و محل رزمایش‌ها انجام می‌شد اما امسال به علت همزمانی با روز دانش‌آموز یکی از برنامه‌های اصلی گردان برای این روز پیش‌بینی شده است.
مجیدی بیان کرد: در کنار نیروهای مردمی در سراسر استان برنامه‌ریزی شده که راهپیمایی و استکبارستیزی را در 13 آبان برگزار کنیم و معاونت بسیج اساتید کشور سخنرانی خواهند کرد، برنامه‌های تاکتیکی گردان‌ها، عملیات تأخیری، عملیات کمین، پدافند غیرعامل و امداد و نجات جزء برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این روز است که به صورت عملی در منطقه رزمایش اجرا می‌شود به ‌طوریکه سعی شده از توانمندی‌های مجموعه سپاه و بسیج در این راستا استفاده شود.
وی با بیان اینکه فرماندهان استان در همدان و شهرستان‌ها همکاری خوبی برای اجرای این رزمایش داشته‌اند، اظهار کرد: 11 هزار نیرو از استان همدان در این رزمایش شرکت خواهند کرد. برای انتقال نیروها به محل رزمایش وسیله حمل و نقل فراهم شده و همایش 14 آبان با حضور مسئولان کشوری و لشکری برگزار خواهد شد و پس از مراسم برنامه سان با ابلاغ رمز دستور توسط سردار فضلی اجرا می‌شود.
وی افزود: در کنار 46 گردان بیت‌المقدس، یک گردان کوثر نیز توسط خواهران تشکیل شده که در موضوعات امنیتی و دفاعی فعالیت می‌کنند، تمام نیروهای مسلح بسیج و سپاه با ساختار نظامی در قالب گردان‌ها ساماندهی می‌شوند تا در روز 13 و 14 آبان جواب دندان‌شکنی برای دشمنان نظام باشند.
مجیدی گفت: شاهد هستیم که نیروها با انگیزه بالایی برای دفاع از حرم ائمه اطهار(ع) حضور پیدا می‌کنند و در استان همدان یکی از اولویت‌ها کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم بوده که تا کنون یک و نیم میلیارد تومان کمک‌های نقدی و به همین مقدار هم کمک‌های غیرنقدی به جبهه مقاومت شده است.
captcha