اجرای رزمایش 30 هزار نفری بسیجیان خوزستان با حضور 4 گردان
کد خبر: 3542585
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶

اجرای رزمایش 30 هزار نفری بسیجیان خوزستان با حضور 4 گردان

گروه فرهنگی: رزمایش 30 هزار نفری حماسه عاشورایی بسیجیان خوزستان با حضور گردان‌های بیت‌المقدس، امام علی(ع)، امام حسین(ع) و کوثر در دو مرحله اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، سرهنگ نعمت باقری معاون عملیات سپاه ولیعصر(ع) خوزستان در نشست خبری رزمایش 30 هزار نفری حماسه عاشورایی بسیجیان خوزستان که امروز 11 آبان ماه در سازمان بسیج رسانه‌ خوزستان برگزار شد، اظهار کرد:‌ این رزمایش با حضور گردان‌های بیت‌المقدس، امام علی(ع)، امام حسین(ع) و کوثر در دو مرحله اجرا می‌شود.

وی افزود:‌ مرحله نخست که مرحله مقدماتی بود، توسط گردان‌های امنیتی امام علی(ع)‌ و امام حسین(ع) و با مشارکت گردان‌های کوثر در روزهای 6 و 7 آبان ماه برگزار شد و در این مرحله، ماموریت‌هایی همچون مقابله با ناآرامی‌ها، کنترل جمعیت و عملیات امداد و نجات انجام شد.

باقری ادامه داد: مرحله دوم رزمایش حماسه عاشورایی که مرحله اصلی این رزمایش است، در روزهای 13 و 14 آبان ماه با حضور تمامی گردان‌ها از سراسر استان خوزستان برگزار می‌شود. این مرحله از رزمایش در سه قرارگاه برگزار خواهد شد.

وی گفت: قرارگاه عاشورا در اهواز، قرارگاه اصلی رزمایش است و این مرحله از رزمایش با مشارکت سپاه شرق و غرب اهواز، سپاه کارون، حمیدیه، باوی، دشت‌آزادگان، ‌شادگان،‌ هفتگل و خرمشهر و با مرکزیت اهواز برگزار می‌شود.

سخنگوی رزمایش 30 هزار نفری حماسه عاشورایی بسیجیان خوزستان عنوان کرد: ‌قرارگاه دوم این رزمایش، قرارگاه محرم در اندیمشک و شامل نواحی شمالی استان از جمله سپاه اندیمشک، شوش، شوشتر، گتوند،‌ اندیکا،‌ لالی و مسجدسلیمان است.

باقری ادامه داد: ‌قرار سوم نیز قرارگاه نینوا در شهرستان بهبهان است که شامل مناطق شرق استان است و این رزمایش را با مشارکت سپاه بهبهان،‌ ایذه، ‌باغملک، ‌رامهرمز، رامشیر، امیدیه، ‌آغاجاری، هندیجان و ماهشهر برگزار می‌کند.

وی عنوان کرد:‌ گردان‌ها پیش از حرکت به سوی محل رزمایش اصلی، روز پنج‌شنبه که مصادف با 13 آبان و سالروز تسخیر لانه جاسوسی است، در مراسم این روز شرکت می‌کنند.

معاون عملیات سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان افزود: ‌پس از استقرار نیروها در منطقه رزمایش در روز پنج‌شنبه،‌ راهپیمایی شبانه برگزار خواهد شد و در صبح روز جمعه، صبحگاه با حضور مدعوین کشوری در قرارگاه مرکزی در اهواز برگزار می‌شود. پس از اجرای صبحگاه، گردان‌ها برابر تعریف‌های در نظر گرفته شده به انجام تاکتیک‌هایی از جمله تعریض خطوط، امداد و نجات و تاکتیک‌های در نظر گرفته شده خواهند پرداخت و بعد از ظهر جمعه نیز پس از انجام تمرینات، تاکتیک ضداستقرار انجام خواهد شد.

باقری با اشاره به اهداف برگزاری این رزمایش گفت:‌ با توجه به شرایط منطقه نیاز است که در نیروهای نظامی به ویژه نیروهای بسیجی که بخش وسیعی از جامعه کشور را شکل می‌دهد، همواره آمادگی وجود داشته باشد تا در موارد مورد نیاز اگر با تهدیدی مواجه شدیم، با آن برخورد شود؛ همانگونه که در چهار، پنج سال گذشته عناصر تکفیری پیش از آن‌که به خاک ما ورود کنند، متلاشی شده‌اند.

وی ادامه داد: از دیگر اهداف ما، ساماندهی نیروهای بسیج در گردان بیت‌المقدس و در راستای فرمان تاریخی امام برای تشکیل ارتش 20 میلیونی است. تداوم آمادگی و آموزش و همچنین تمرین و بالا بردن مهارت‌ها از دیگر اهداف مورد نظر است. همچنین تاکتیک‌های فشرده و انجام عملیات روانی متناسب با شرایط موجود از دیگر اهداف ترسیم شده برای برگزاری این رزمایش است.

سخنگوی رزمایش 30 هزار نفری حماسه عاشورایی بسیجیان خوزستان گفت: این رزمایش شامل نیروهای سراسر استان خوزستان می‌شود و تمامی بسیجیان استان در این رزمایش شرکت می‌کنند و تاکتیک‌های متناسب با محورهای تهدیدی استان خوزستان این رزمایش انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که الزاماتی برای شرکت در این رزمایش وجود دارد، عنوان کرد:‌ سن نیروهای شرکت‌کننده باید حتما بالای 16 سال باشد و نیروها عضو فعال بسیج باشند. امسال همزمان با خوزستان، این رزمایش در 13 استان کشور اجرا می‌شود و رمز رزمایش توسط مقام کشوری در استان خوزستان و از طریق ویدیوکنفرانس به صورت همزمان در دیگر استان‌ها اعلام خواهد شد.

معاون عملیات سپاه ولیعصر(ع) خوزستان عنوان کرد:‌ نوع رزمایش در هر استان متفاوت و متناسب با هر استان در نظر گرفته شده است. استان خوزستان از معدود استان‌هایی است که ارزیابی رزمایش در آن توسط ستاد نیروهای مسلح انجام می‌شود.

captcha