برگزاری رزمایش 10 هزار نفری الی بیت المقدس در البرز
کد خبر: 3542204
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲

برگزاری رزمایش 10 هزار نفری الی بیت المقدس در البرز

گروه اجتماعی: جانشین فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز گفت: رزمایش 10 هزار نفری الی بیت المقدس در این استان در دو مرحله اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، سردار سید یوسف مولایی، جانشین فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز، 10 آبان در نشستی که با حضور خبرنگاران برگزار شد، اظهار کرد: سپاه ماموریت‌هایی در حوزه‌های مختلف اعم سخت، نیمه سخت و نرم طراحی و این ماموریت‌ها را در قالب رزمایش اجرا می‌کند.
وی افزود: تهدیداتی برای جمهوری اسلامی از سوی دشمنان در پیش است که این تهدیدات در حوزه سخت شامل دفاعی و تهاجم به مرزهای بین‌المللی و احتمال حمله دشمنان به این مرزها و در حوزه نیمه سخت شامل امنیتی، خرابکاری، براندازی، جاسوسی، ناآرامی‌های اجتماعی و سیاسی و در حوزه تهدیدات نرم شامل جنگ روانی، اطلاعاتی و سایبری است.
این مسئول بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز خود را موظف می‌داند برابر فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه‌هایی که تهدید دشمن در آن متصور و اجرا می‌شود وارد شده و در حد توانش با کمک دیگر دستگاه‌های کشوری و لشکری آمادگی مقابله با آن‌ها را داشته باشد.
مولایی گفت: به طوریکه این آمادگی‌ها اکنون از سوی سپاه حتی در حوزه اقتصاد که همان اقتصاد مقاومتی است برای کم کردن مسئولیت دولت در زمینه اشتغال و بهره‌گیری از سرمایه‌های ملی با اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی توسط بسیج سازندگی وارد شده است.
وی با اشاره به اینکه این حوزه حتی در حوزه فرهنگی هم برنامه‌هایی دارد، بیان کرد: در این حوزه نیز با کمک دیگر دستگاه‌های مرتبط اقدام به آگاهی‌سازی در اقشار مختلف مردمی توسط صنوف مختلف بسیج می‌کند.
 جانشین فرمانده سپاه استان البرز با تاکید بر اینکه یکی از ماموریت‌های سپاه اجرای رزمایش در ابعاد مختلف برای مقابله با دشمنان است، گفت: این رزمایش‌ها در ابعاد مختلف دفاعی، امنیتی و امداد و نجات برگزار می‌شود که در سال جاری این رزمایش در دو مقطع تاریخی با حضور گردان‌های بیت المقدس و کوثر انجام می‌شود.
وی افزود: در مرحله اول این رزمایش که در روزهای 13 و 14 آبان ماه در سطح نواحی بسیج برگزار می‌شود، 11 گردان بیت المقدس و 8 گردان کوثر اقدام به اجرای ماموریت‌های مقابله با ناآرامی‌ها، امنیتی و تمرین رزمایش امداد و نجات و مردم یاری می‌کنند.
این مسئول گفت: در مرحله دوم رزمایش نیز که در روزهای 5 و 6 اسفند ماه سالجاری برگزار خواهد شد، عملیات دفاع در کوی و برزن و امداد و نجات و مردم یاری توسط 26 گردان شامل 17 گردان بیت‌المقدس و 9 گردان کوثر به صورت استانی انجام خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به نحوه شرکت نیروهای شرکت‌کننده در این رزمایش‌ها گفت: نیروهای عضو گردان‌های بیت المقدس و کوثر اقدام به گذراندن دوره‌های آموزشی کلاسیک و تئوری در محل یگان‌ها، پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت می‌کنند تا آمادگی لازم برای حضور در صحنه‌های عمل را داشته باشند.
این مسئول اهداف برگزاری این دوره‌ها را ترویج ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت دانست و کرد: ما در جمهوری اسلامی گنجینه‌های مقدسی به نام دفاع مقدس داریم که نمی‌توانیم به راحتی از آن دست برداریم و لازم است تا آن‌ها را بازیابی و بازسازی کنیم تا بخشی از آن به صورت تئوری و بخشی به صورت عملیاتی محقق می‌شود.
مولایی از جمله اهداف برگزاری رزمایش‌ها را نیز ایجاد وحدت و همدلی بین اعضای گردان‌ها و ایجاد رابطه شناختی بین فرمانده و نیرو و همچنین تمرین فراخوانی یگان‌ها و توان جمعی و تمرین ایجاد ارتباط و همکاری با دیگر مسئولان به خصوص در حوزه امداد و نجات عنوان کرد.
وی اضافه کرد: مرحله اول رزمایش الی بیت المقدس در نواحی امام حسین (ع)، امام سجاد (ع)، امام رضا (ع)، امام هادی (ع)، امام جواد (ع)، ساوجبلاغ، نظرآباد و اشتهارد و همچنین مرکز مقاومت امام باقر (ع) جاده چالوس برگزار می‌شود.
captcha