تروریست‌ها با تحریک تعصبات دینی افراد، نیرو جذب می‌کنند
کد خبر: 3541461
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳

تروریست‌ها با تحریک تعصبات دینی افراد، نیرو جذب می‌کنند

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه مسجد اهل سنت قرقری هیرمند گفت: گروه‌های تروریستی زاییده و پرورده صهیونیسم هستند که با تحریک تعصبات دینی افراد ساده‌لوح، نیرو جذب می‌کنند تا برای ضربه زدن به اسلام، آماده هرگونه عملیاتی باشند.

مولوی نادر بزی، امام جمعه مسجد اهل سنت قرقری هیرمند در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن( ایکنا) از سیستان وبلوچستان، گفت: گسترش دین اسلام در جهان سبب شده است تا دولت‌های اسلام ستیز به فکر راه‌هایی برای جلوگیری از نزدیک شدن قلب مردم جهان به سمت اسلام شوند.
وی افزود: گروه‌های تکفیری مانند داعش در حقیقت این نقشه دنیای استکبار را محقق می‌سازد، به همین دلیل از سوی صهیونیست‌ها تغذیه می‌شوند. آن‌ها به فکر ضربه زدن به اسلام هستند و برایشان کشتن شیعه وسنی هیچ فرقی ندارد.
امام جمعه مسجد اهل سنت قرقری هیرمند اظهار کرد: متأسفانه این گروه‌های تروریستی با فریب افراد ساده لوح، وعده پول و یا تحریک تعصبات مذهبی چنین افرادی نیرو جذب می‌کنند تا به راحتی در اختیار آنان قرار گیرند و دست به هرگونه عملیاتی بزنند.
وی با اشاره به اینکه مبارزه با داعش، شیعه و سنی ندارد، بیان کرد: اهل سنت از داعش ضربه خورده است. اهل سنت داعش را یک دشمن بزرگ متجاوز می‌دانند و انشاالله پای این حرامیان را از خاک عراق کوتاه خواهند کرد.
بزی ضمن محکوم کردن حضور نیروهای ترکیه در عراق، افزود: وجود نیروهای بیگانه در هر کشوری محکوم است و قطعا هر کشوری اختیارات نظامی خود را دارد مگر اینکه با اذن و اجازه مقامات کشور وارد شوند و هدف خیرخواهانه‌ای داشته باشند.
وی با بیان اینکه امروزه برخی از کشورهای به ظاهر اسلامی نیز زیر سلطه آمریکا رفته اند، ادامه داد: عربستان نیز در این سال‌ها راه شیطانی آمریکا را در پیش گرفته و با تجاوز به دیگر کشورهای مظلوم به کودک کشی پرداخته است.
امام جمعه مسجد اهل سنت قرقری هیرمند در پایان عنوان کرد: مقابله با تروریسم، تکفیر و افراطی‌گری نیاز به همکاری جمعی و جدی کشورهای اسلامی منطقه دارد و تا این همدلی صورت نگیرد، نمی‌توان صلح و ثبات را حاکم کرد.
captcha