12 قرارگاه پدافند غیرعامل در استان مرکزی فعال است
کد خبر: 3540964
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
زیدوند:

12 قرارگاه پدافند غیرعامل در استان مرکزی فعال است

گروه اجتماعی: کارشناس اداره‌کل پدافند غیرعامل استان مرکزی در رزمایش پدافند غیرعامل دانش‌آموزی خمین گفت: در استان مرکزی 12 قرارگاه پدافند غیرعامل با فرماندهی فرمانداران و عضویت دستگاه‌های مربوطه فعال است و جلسات کاهش سطح تهدیدات در این شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، محمد زیدوند، کارشناس اداره‌کل پدافند غیرعامل استان مرکزی امروز، چهارشنبه پنجم آبان در مدرسه علامه حلی خمین گفت: امنیت مهمترین مسئله برای زندگی بشر است و آمار بالای تلفات زنان و کودکان این جنگ‌ها در عراق، سوریه و یمن نشان می‌دهد نبود امنیت  برهمه حوزه‌های توسعه تاثیر می‌گذارد.
وی افزود: «پد» به معنای دفاع در برابر حمله و «آفند» به معنای حمله است، در پدافند غیرعامل با  یک دفاع غیرنظامی مواجه هستیم و نباید منتظر بود که حوادث طبیعی یا جنگی اتفاق افتد بعد به دنبال دفاع باشیم بلکه باید قبل از حادثه آماده بود.
زیدوند ادامه داد: مجموعه اقدامات کاهش آسیب پذیری و افزایش پایداری در شرایط بحرانی را پدافند غیرعامل می‌گویند، اقدامات و گروه‌های کار مشخص برای همه بخش‌های کشور به منظورکاهش آسیب نیروهای انسانی و منابع در حمله سایبری پیش‌بینی شده است.
کارشناس اداره‌کل پدافند غیرعامل استان مرکزی گفت: طبق آمار روزانه 12 هزار حمله سایبری به کشور انجام می‌شود اما توسط نیروهای متخصص دفاع می‌شوند.
وی تاکید کرد: سیستم خدمات عمومی در حمله‌های سایبری به آسانی قطع و مختل می‌شود و شناخت منبع این حمله‌ها کار سختی است و در حوزه‌های مختلف هسته‌ای، انرژی و بخش‌های مختلف که ممکن است امنیت کشور به خطر افتد قرارگاه‌هایی برای حفاظت ایجاد شده است.
وی ادامه داد: در سال 1335 سازمان غیرنظامی در ایران تشکیل و بعد از انقلاب با مشخص شدن وظایف و مصوبات جدید فعال شد.
کارشناس اداره‌کل پدافند غیرعامل استان مرکزی خاطرنشان کرد: در استان مرکزی 12 قرارگاه پدافند غیرعامل در شهرستان‌ها با فرماندهی فرمانداران و عضویت دستگاه‌های مربوطه فعال است و  جلسات کاهش سطح تهدیدات در این شهرستان‌ها برگزار می‌شود.
به گزارش ایکنا؛ محمدی، رئیس آموزش و پرورش خمین نیز در این مراسم گفت: با توجه به جغرافیای کشور، قرار گرفتن بر کمربند زلزله توجه به پدافند غیرعامل و آموزش آن را بسیار ضروری می‌کند.
وی افزود: ریزگردهایی که از کشورهای عربی به کشور ما وارد می‌شوند نیز نیاز به آمادگی در پدافند غیرعامل را بیشتر می‌کند. دانش‌آموزان به عنوان مدیران آینده با یادگیری پدافند غیرعامل می‌توانند آن را در خانواده و جامعه خود فرهنگسازی کنند.
یادآور می‌شود، در پایان این مراسم مانور پدافند غیرعامل با حضور دانش‌آموزان برگزار شد.
captcha