نگرانی کهگیلویه و بویراحمد از طلاق، خودکشی، اعتیاد و حاشیه‌نشینی
کد خبر: 3538495
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹

نگرانی کهگیلویه و بویراحمد از طلاق، خودکشی، اعتیاد و حاشیه‌نشینی

گروه اجتماعی: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طلاق، خودکشی، اعتیاد و حاشیه‌نشینی، آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار استان کهگیلویه و بویراحمد هستند که عمده برنامه‌های دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در این حیطه متمرکز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، فتاح محمدی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، امروز، 26 مهرماه در نشست کارگروه فرهنگی ـ اجتماعی استان، آسیب‌های اجتماعی را یک موضوع همه گیر دانست و افزود: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه حساسیت، دلسوزی و نگاه متعهدانه و مسئولانه نیاز دارد.
وی ابراز کرد: طلاق، خودکشی، اعتیاد و حاشیه‌نشینی، آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار استان کهگیلویه و بویراحمد هستند که عمده برنامه‌های دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در این حیطه متمرکز می‌شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در مورد آسیب‌های اعتیاد و حاشیه نشینی اقدامات خوبی در حال انجام هست و در این میان آسیب‌های خودکشی و طلاق باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرند.
محمدی با بیان اینکه قدرت رسانه‌ها به‌ویژه رسانه‌های غربی در پیدایش و افزایش  آسیب‌های اجتماعی در جامعه نقش پیچیده‌ای دارند، عنوان کرد: با آموزش‌های دینی، مذهبی و فرهنگی می‌توان جامعه را در مقابل انواع آسیب‌های متنوعی که به وسیله رسانه‌ها ترویج می‌شوند مصون‌سازی کنیم.
وی بیان کرد: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با تقویت نهادی‌های اسلامی و ایرانی و انجام اقدامات ارزشمند میدانی امکان‌پذیر است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مسئولین با همدلی و همفکری و بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌ها می‌توانند بهترین اقدامات را با کمترین امکانات به انجام رسانند.
محمدی با بیان اینکه امروزه هیچ فردی نمی‌تواند خود را از آسیب‌های اجتماعی برکنار بداند، مطرح کرد: حداقل کاری که می‌توان در حوزه آسیب‌های اجتماعی انجام داد کنترل این آسیب‌ها و پیشگیری از افزایش آنهاست.
وی با تأکید بر ضرورت مبارزه با بی سوادی و انسداد مبادی بی سوادی در استان، گفت: در این خصوص در وهله اول می‌بایست آمار دقیق و کاملی از تعداد بی سوادان استان به دست آورد و سپس برای گروه‌های مختلف از جمله کارگران، زنان و ... اقدام کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در مبحث حاشیه‌نشینی به عنوان یکی از  آسیب‌های اجتماعی دستگاه‌هایی مانند بسیج سازندگی و علوم پزشکی ورود پیدا کرده و با ساختن ورزشگاه‌ها و خانه‌های بهداشت درصدد کنترل این آسیب اجتماعی هستند.
محمدی با اشاره به تشکیل اتاق فکر یا اندیشه‌ورز که مجموعی از افراد علمی و صاحب نظر در حیطه امور اجتماعی و فرهنگی است، یادآور شد: با تشکیل این گروه شناسایی آسیب‌های اجتماعی و پیش‌بینی اقدامات و راهکارها در راستای کنترل و کاهش آسیب‌ها عملی می‌شود.
captcha