هنر اصیل ایرانی اسلامی به جهانیان معرفی شود
کد خبر: 3531750
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴

هنر اصیل ایرانی اسلامی به جهانیان معرفی شود

گروه اجتماعی: نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، استفاده از ظرفیت تبریز 2018 برای معرفی هنرهای اصیل ایرانی اسلامی به جهانیان را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، به نقل از ستاد اطلاع رسانی هشتمین جشنواره سراسری هنرهای تجسمی بسیج محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، روز سه‌شنبه 30 شهریورماه در بازدید از نمایشگاه هنرهای تجسمی بسیج استفاده از ظرفیت تبریز 2018 برای معرفی هنرهای اصیل ایرانی اسلامی به جهانیان را خواستار شد.

وی، با اشاره به اینکه هنر به عنوان یک قالب ماندگار می‌تواند اثرگذاری بالایی را داشته باشد اظهار کرد: آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس، عاشورا و هنرهای اصیل ایرانی بوده و جای خوشبختی است که رویکرد این جشنواره به سمت هنر اصیل ایرانی است.

سعیدی با اشاره به شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل افزود: همان‌گونه که در مسائل اقتصادی، کشور نیاز دارد تا به تولیدات داخلی تکیه و توجه کند، مسئله هنر و فرهنگ نیز باید با تکیه بر هنرهای اصیل ایرانی اسلامی  و هنر مقاومتی و درون زا در برابر تهدیدهای فرهنگی عمل کند.

وی ادامه داد: امروزه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی و اسلامی مورد تاخت و تاز دشمن قرار گرفته و باید توجه کافی و سریع به این موضوع صورت گیرد .

عضو کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه "هنر نزد ایرانیان است و بس" افزود:  هنر شیطانی امروزه هنر رحمانی را مورد هجوم سنگین قرار داده است که غفلت از این موضوع باعث عواقب ناگوار در این زمینه خواهد بود. لذا با توجه به اینکه تبریز در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی مطرح است، برگزاری چنین جشنواره‎ها و نمایشگاه‌هایی در تبریز امری مبارک و بسیار موثر و ارزشمند است.


captcha