ضرروت تبیین ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل جوان
کد خبر: 3531164
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲

ضرروت تبیین ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل جوان

گروه اندیشه: معاون سیاسی انتظامی فرمانداری فردیس گفت: بزرگ‌ترین افتخار ایران در دوران جنگ هشت ساله حفاظت همه جانبه از خاک این کشور در مقابل دشمن بود، بنابراین رشادت‌ها و از خودگذشتگی شهدا و رزمندگان اسلام باید برای نسل جوان تبیین شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، محمدرضا فلاح‌ نژاد، معاون سیاسی انتظامی فرمانداری فردیس، 28 شهریور در نشست بزرگداشت هفته دفاع مقدس فردیس که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، برگزار شد، اظهار کرد: تلاش مسئولان باید شناساندن اهداف انقلاب و هشت سال دفاع مقدس به نسل جدید باشد.
وی افزود: نسل جوان ما دوران هشت سال دفاع مقدس را درک نکردند که ما چه دوره‌ای را سپری کردیم و برای محافظت از بزرگان دینی رنج ها ومرارت‌ها کشیدند تا یک وجب از خاک میهن اسلامی و ارزش‌ها و هویت ما به دست دشمن نیفتد.
این مسئول بیان کرد: اگر چه نزدیک به 28 سال از دفاع مقدس می گذرد ولی جنگ هنوز تمام نشده است چراکه دیروز جنگ پشت خاکریزها در مناطق مرزی بود اما امروز ما در جنگ تمام عیار و بسیار پیچیده فرهنگی با دشمن هستیم.
فلاح نژاد گفت: در دوران دفاع مقدس همه با هم در یک سنگر و برای مبارزه با دشمن واحد همدل و هم صدا بودند هشت سال دوران دفاع مقدس برای حفظ خاک، دین، ناموس و ارزش‌های انقلابی بود اما متاسفانه امروز در سایه سهل انگاری دشمن از طریق سخت افزاری و نرم افزاری سعی در تخریب ارزش‌های انقلابی دارد.
وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های دوران دفاع مقدس وحدت و همبستگی بین مردم و مسئولان به دور از هرگونه سیاست بود.
فلاح نژاد بر لزوم انتقال دادن و تبیین ارزش‌های دفاع مقدس به نسل آینده تاکید کرد و گفت: اقتدار و تحقق ایران مقتدر و توانمند در عرصه‌های مختلف مرهون ایثار و از جان گذشتگی فرزندان ایران اسلامی است.
وی گفت: باید از ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس حفاظت و صیانت کرد که مهم‌ترین اهداف آن نیز آشنایی بیشتر جوانان با دفاع مقدس و روحیه ولایتمداری و شهدا است.
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری فردیس گفت: هفته دفاع مقدس فرصت خوبی است تا از جانبازان و ایثارگران که جان و مال خود را تقدیم کرده‌اند دلجویی شوند.
این مسئول ابرازکرد: باید حواسمان باشد که جانبازان و ایثارگران در پیچ و خم زندگی به فراموشی سپرده نشوند.
وی اظهار کرد: بسیاری از ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس که به شهرستان فردیس مهاجرت کرده اند غریبانه در گوشه‌ای زندگی می‌کنند باید مورد توجه و حمایت مسئولان این شهرستان قرار گیرند.
فلاح نژاد در پایان گفت: غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، نواختن زنگ مقاومت، برگزاری رژه نیروهای مسلح در 31 شهریورماه، برگزاری یادواره شهدا، برگزاری ایستگاه‌های صلواتی، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در مدارس و ادارات، نمایشگاه عکس و پوستر، برگزاری مسابقه کتابخوانی، برگزاری مسابقه ورزش زورخانه‌ای، پخش تصاویر و زندگینامه شهدا، تجلیل از جانبازان، سخنرانی و خاطره‌گویی در مدارس از جمله مهم‌ترین برنامه‎های این هفته خواهد بود.
captcha