ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان البرز اعلام شد
کد خبر: 3530846
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲

ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان البرز اعلام شد

گروه اندیشه: مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس از چهارشنبه 31 شهریور ماه آغاز و تا چهارشنبه هفتم مهرماه ادامه دارد، گفت: برنامه‌های این ایام با شعار محوری 'ما آماده ایم' طرح ریزی و اجرا می‌شود.

ابوالفضل اسلامی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: هشت سال دفاع مقدس، حماسه‌ای بی‌بدیل از نقش آفرینی‌های فرزندان ملت غیور ایران اسلامی است که با بصیرت الهی و شعور سیاسی و پیروی از ولایت فقیه در مقابل دست نشانده استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل ایستادگی کردند و پیروزی‌های بزرگ و عزت مندانه‌ای را رقم زدند.
وی افزود: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در گرامیداشت دوران پرافتخار دفاع مقدس با شعار محوری 'ما آماده ایم' برنامه‌های این ایام طرح ریزی و اجرا می‌شود.
این مسئول بیان کرد: این برنامه‌ها باهدف حفظ و نظر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ولایت مداری، مقاومت، ایثار، جهاد، شهادت، خودباوری دینی و ملی است.
سردار اسلامی ادامه داد: برپایی نمایشگاه‌های تخصصی از دستاوردها، ابتکارات و توانمندی‌های داخلی کشور در زمینه فناوری‌های علمی، صنعتی و نظامی با نگاه به اقتدار ملی نظام جمهوری اسلامی و برگزاری برنامه‌های متنوع به همراه بازخوانی عملیات های مهم دفاع مقدس در قالب فرهنگی، هنری و ورزشی از جمله سیاست های اجرایی این برنامه‌ها است.
وی با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس از چهارشنبه 31 شهریور ماه آغاز و تا چهارشنبه هفتم مهرماه ادامه دارد، بیان کرد: در این ایام مقرر شد تا تمام ادارات جهت هرچه باشکوه تر برگزار شدن مراسم این هفته، نسبت به برپایی نمایشگاه، تجلیل و دیدار از خانواده معظم شهدا و ایثارگران و حضور در مراسم گلباران مزار شهدا اقدامات لازم را داشته باشند.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز گفت: گلباران مزار شهدا در دومین روز از هفته دفاع مقدس با چهار هزار شاخه گل انجام می‌شود که در این یک فروند بالگرد از سپاه استان در اختیار بنیاد شهید به همین منظور اختصاص می‌‍‌‌‌یابد.
وی افزود: برگزاری مراسم رژه در اولین روز از هفته دفاع مقدس با محوریت ارتش جمهوری اسلامی در کرج و شهرستان‌ها و در شهرستان اشتهارد اجرای رژه موتورسواران، اجرای رزمایش فرهنگی رزمی در منطقه عملیاتی لشگر 10 سیدالشهدا (ع)، برگزاری همایش یادیاران و تجلیل از 15 یادگار ایام دفاع مقدس در اشتهارد از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.
اسلامی، دیدار با خانواده معظم شهدا، رونمایی از کتاب شهدای استان البرز توسط بنیاد شهید، راه اندازی سایت زیارت مجازی شهدای استان، حضور گسترده نیروهای مسلح و بسیجی در نماز جمعه، برگزاری تئاتر خیابانی دفاع مقدس در شهرها، اعزام راویان خواهر و برادر به سراسر استان را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در هفته دفاع مقدس دانست.
وی اظهارکرد: اعزام 61 مبلغ روحانی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به مراکز فرهنگی مذهبی، پخش مستند ایثار و شهادت از سیمای استان، برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس در مراکز شهرستان‌ها، یادواره شهدای لشگر 28 روح الله که شهدای کمیته انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس بودند، برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس از دیگر این برنامه‌ها است.
وی در پایان نواختن زنگ ایثار در نخستین روز بازگشایی مدارس را از دیگر این برنامه‌ها برشمرد و گفت: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اجرایی در برنامه‌های هفته دفاع مقدس بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌های دیداری و شنیداری، مطبوعات، فضای مجازی و رسانه ملی برای انعکاس این برنامه‌ها است.

captcha