اربعین حسینی فرصت تبلیغی در سطح بین‌المللی است
کد خبر: 3530599
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳

اربعین حسینی فرصت تبلیغی در سطح بین‌المللی است

گروه اجتماعی: مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولیعصر(عج) اهواز با بیان اینکه مرحله دوم دوره آموزش تبلیغ بین‌المللی طلاب در ایام اربعین، دهه دوم محرم در اهواز برگزار می‌شود، گفت: با توجه به اینکه ایام اربعین یک فرصت تبلیغ در سطح بین‌المللی است، با آموزش این طلاب می‌توان مباحث اسلام ناب محمدی(ص) و مکتب شیعه را به دیگر مناطق جهان صادر کرد.

حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولیعصر(عج) اهواز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خوزستان از پایان یافتن مرحله اول دوره آموزش تبلیغ در ایام اربعین حسینی ویژه طلاب استان در این مدرسه خبر داد و گفت: این دوره که روز گذشته 26 شهریورماه پایان یافت از سوی کمیته فرهنگی ستاد اربعین کل کشور و با همکاری بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این طلاب با هدف استقرار در مسیرهای پیاده روی از جنوب عراق تا کربلا در بازه زمانی 2 تا 22 صفر آموزش داده می‌شوند، افزود: تبلیغ در ایام اربعین به سه روش روایت‌گری چند رسانه ای، تبلیغ کودک و نوجوان و تبلیغ چهره به چهره انجام می‌شود و طلاب در این دوره با این سه روش تبلیغ آشنا می‌شوند.

موسوی با بیان اینکه مرحله دوم دوره آموزش تبلیغ بین‌المللی طلاب در ایام اربعین، دهه دوم محرم در اهواز برگزارخواهد شد، افزود: با توجه به اینکه ایام اربعین یک فرصت تبلیغ در سطح بین‌المللی است، با آموزش این طلاب می‌توان مباحث اسلام ناب محمدی و مکتب شیعه را به دیگر مناطق جهان صادر کنیم.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولیعصر (عج) اهواز با اشاره به اینکه 70 طلبه از مدارس سفیران هدایت سراسر استان در این طرح شرکت کردند، افزود: طلاب شرکت کننده در این دوره باید متاهل و در مقطع سنی 25-27 سال باشند و از لحاظ تحصیلی نیز باید سطح 2 حوزه را به پایان رسانده و تسلط کامل به زبان عربی داشته باشند.

وی ادامه داد: این طرح به صورت خودجوش در سال‌های گذشته انجام می‌شد؛ اما امسال با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با اینکه در برنامه‌های اربعین حسینی باید وحدت مدیریت وجود داشته باشد، ستاد اربعین کشور با مدیریت کمیته فرهنگی ستاد و همکاری بعثه مقام معظم رهبری این دوره‌های تخصصی را برگزار کردند.

موسوی با اشاره به اینکه اصل کار این کمیته ویژه زائران ایرانی اربعین است، افزود: در این کمیته مصوب شده است که امسال در بحث تبلیغ، زبان‌های دیگر کشورها نیز تحت پوشش قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در ایام اربعین، زائرانی از 147 کشور به عراق می‌آیند، در بحت روایت‌گری چند رسانه گروه‌های طلاب در کشور در حال آموزش هستند تا آموزه‌های عاشورایی را به زبان‌های اردو، فرانسه، ایتالیا، انگلیسی و عربی به زائران ارائه دهند که با توجه به ظرفیت زبان عربی در استان خوزستان، دوره آموزش زبان عربی در این استان برگزار می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) اهواز گفت: باتوجه به اینکه در مدارس علمیه سفیران هدایت 7 ترم آموزشی جهت آموزش خطابه و سخنرانی ویژه طلاب این مدارس تدوین شده است، طلاب این مدارس جهت شرکت در این طرح انتخاب شده‌اند.

موسوی با اشاره به اینکه در بحث روایتگری چند رسانه‌ایی نرم افزاری توسط بعثه مقام معظم رهبری به نام «حماسه عاشورا» تولید شده است، افزود: این نرم افزار حاوی مطالبی از زمان رسیدن یزید به حکومت تا برگشت اسراء از شام است.

وی با بیان اینکه اصل کار تبلیغ در ایام اربعین به صورت مردمی انجام می‌شود، گفت: امسال این امر با مدیریت ستاد اربعین کشور و کمیته فرهنگی این ستاد و با همکاری بعثه مقام معظم رهبری با هدف ارتقای معرفت و معنویت زائران اربعین حسینی انجام خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) اهواز در پایان یادآور شد: حجج‌الاسلام حقیقت، نجفی و منابی به ترتیب مدرسان کارگروه‌های کودک و نوجوان، روایت گری چند رسانه‌ای و زبان عربی هستند.

captcha