مبارزه با مواد مخدر یک تکلیف شرعی است
کد خبر: 3529369
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳

مبارزه با مواد مخدر یک تکلیف شرعی است

گروه اجتماعی: فرماندار شهرضا گفت: مبارزه با موادمخدر و تلاش برای بازگشت بهبودیافتگان از اعتیاد به کانون اجتماع، یک وظیفه شرعی است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، محسن گلابی، فرماندار و رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا، عصر روز شنبه20 شهریورماه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، اظهار کرد: پدیده مواد مخدر و معضل اعتیاد در کمین همه افراد جامعه است، هیچ انسانی نمی‌تواند ادعا کند که به طور کامل از این معضل در امان است.
وی تصریح کرد: موارد مخدر به دلیل جاذبه و گیرایی خاص و تأثیری که بر روح و جسم افراد دارد می‌تواند همه را اسیر کند به ویژه مواد مخدر صنعتی که با یک بار مصرف فرد را برای همیشه در دام اعتیاد اسیر می‌کند.
رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان، اظهار کرد: اقدامات انجام شده در شهرستان نشان دهنده همبستگی و اتحاد و عزم راسخ مسئولان برای مقابله با این معضل است.
گلابی با اشاره به‌وجود ایستگاه شهید امامی در شهرستان و تلاش پلیس شهرضا در این محل، گفت:شهرضا کارنامه درخشانی در زمینه مبارزه با مواد مخدر به ثبت رسانده است.
وی با اشاره به اجرای طرح «به سوی نور» در این شهرستان تصریح کرد: این طرح از طرف ناحیه مقاومت بسیج شهرستان و با در نظر گرفتن تمامی نیازهای فرهنگی، مادی و امنیتی پیشنهاد شده است.
فرماندار شهرضا اضافه کرد: در این طرح طبق دستورالعمل ابلاغی برای تمامی دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط اجر می‌شود، همه ادارات در حطیه وظایف خود بخشی از اجرای طرح را بر عهده می‌گیرند.
گلابی گفت: مسئله مبارزه با مواد مخدر، موضوعی فرا جناحی است، بنابراین همه ادارات باید بدون توجه به موضع گیری‌های سیاسی و جناح بندی‌ها، و فقط برای کمک به مردم و جامعه در این زمینه وارد عمل شوند.
وی همچنین با تأکید بر لزوم آرائه آموزش‌های عمومی به تمامی اقشار جامعه، اظهارکرد: آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، شهرداری‌ها، مساجد، رسانه‌ها و جراید باید از نهایت ظرفیت خود برای اطلاع رسانی به مردم در این زمینه استفاده کنند.
captcha