طلاب نسبت به مسائل فرهنگی اهتمام و جديت داشته باشند
کد خبر: 3528066
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
نماينده ولی فقيه در خوزستان:

طلاب نسبت به مسائل فرهنگی اهتمام و جديت داشته باشند

گروه انديشه: آيت‌الله موسوی جزايری اظهار كرد: اگر دشمن نسبت به یک مسئله فرهنگی جدیت دارد، طلاب باید بیش از آن، اهتمام و جدیت داشته باشند؛ چراکه قدم اول طلاب باید خنثی‌سازی آن و در قدم دیگر، اصلاح فرهنگ و فکر مردم باشد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) از خوزستان و به نقل از روابط عمومی حوزه علميه خوزستان، اجلاسیه مدیران مدارس علمیه اهواز، پیرامون بررسی سخنان مقام معظم رهبری، در بیت آيت‌الله جزايری نماینده ولی‌فقیه در خوزستان برگزار شد.

در این اجلاسیه که در راستای تبیین سخنان مقام معظم رهبری، پیرامون «شاخصه‌های حوزه و طلبه انقلابی» برگزار شد، آیت‌الله سيد محمدعلی موسوی جزایری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تصريح به پشتكار دشمن در مسائل فرهنگی، تأکید کرد: اگر دشمن نسبت به یک مسئله فرهنگی جدیت دارد، طلاب باید بیش از آن، اهتمام و جدیت داشته باشند؛ چراکه قدم اول طلاب باید خنثی‌سازی آن و در قدم دیگر، اصلاح فرهنگ و فکر مردم باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان خواستار توسعه و افزایش مدارس علمیه سطح استان شد و گفت: خوزستان یکی از نقاط ویژه و حساسی است که دشمن روی آن سرمایه‌گذاری کلانی را انجام داده و به همین دلیل خواستار، تأسیس مدارس علمیه فعال و پویا و انقلابی برای تربیت سرباز امام زمان(عج) و مبارزه با هجمه‌های گسترده دشمن، هستیم.

در ادامه اين برنامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، خواستار توجه جدی مدیران مدارس، بر اوقات طلاب شد و بیان كرد: مدیران مدارس، نسبت به این که طلاب در درس خواندن جدیت داشته باشند و از زمان‌هایشان کاملاً استفاده و بهره‌برداری کنند، باید دقت نظر داشته و به شیوه‌ای عمل کنند که این اتفاق شکل گیرد.

وی اظهار كرد: امروز یکی از موضوعاتی که مقام معظم رهبری در مسائل گوناگون مطالبه می‌کند، اين است كه بهره‌وری را افزایش دهید. حال این بهره‌وری در حوزه‌های علمیه، ارتقاء علمی طلاب است که باید آن را جدی گرفت.

captcha