کرامت نفس در تشکیل جامعه‎ اسلامی مؤثر است
کد خبر: 3524581
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
حجت‎الاسلام قبله‎ای:

کرامت نفس در تشکیل جامعه‎ اسلامی مؤثر است

گروه اجتماعی: مسئول آموزش حوزه‎ علمیه امام خمینی(ره) ارومیه گفت: کرامت نفس در تشکیل جامعه‎ اسلامی مؤثر بوده طوری که آداب و فرهنگ جامعه‎ اسلامی را تشکیل می‌دهد.

حجت‎الاسلام ابراهیم قبله‎ای، مسئول آموزش حوزه ‎علمیه امام خمینی(ره) ارومیه در گفت‎وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‎ غربی، با اشاره به اینکه آداب و فرهنگ دینی هویت جامعه‎ اسلامی است، گفت: با نهادینه کردن آداب و فرهنگ اسلامی ارزش‎های راستین اسلام و جامعه‎‎ اسلامی پررنگ خواهد شد.
وی گفت: تفکر و باورهای غربی با رواج پیدا کردن در جامعه‎ اسلامی توسط رسانه‎های‎غربی باعث افزایش فساد و بی‎بندوباری و کم‎رنگ شدن ارزش‎های اسلامی شدند.
وی ادامه داد: مسئولین با نهادینه کردن امر به معروف در جامعه، با مورد هجمه قرار دادن ارزش‎های مقدس دین اسلام و جامعه‎ی اسلامی توسط رسانه‎های غربی مقابله می‎کنند.
حجت‎الاسلام قبله ای افزود: والدین می‎توانند برای جلوگیری از هجمه‎های فرهنگی دشمن، فرزندان خود را از بدو تولد با مفاهیم و ارزش‎های دین اسلام آشنا سازند.
وی با اشاره به مساجد گفت: مساجد بهترین محل برای شکل‎گیری آداب و‎ارزش‎های اسلامی بوده و سنگری در مقابل هجمه‎های  دشمنان هستند.
قبله‎ای با اشاره به اینکه مساجد باعث رشد و تعالی مذهبی و اعتقادی می‎شود گفت: با آشنا ساختن فرزندان با ارزش‎های اسلامی و مساجد والدین می‎توانند فرهنگ و اداب اسلامی را در خانواده نهادینه کنند.

captcha