جایگاه قائل شدن برای فعالان قرآنی، راهکار ترویج فرهنگ قرآن است
کد خبر: 3523227
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
حجت‌الاسلام قریشی:

جایگاه قائل شدن برای فعالان قرآنی، راهکار ترویج فرهنگ قرآن است

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: راهکار ترویج فرهنگ قرآنی جایگاه قائل شدن برای فعالان قرآنی است به‌گونه‌ای که دیگران با دیدن و لمس این جایگاه برای ورود به فعالیت‌های قرآنی تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه روز گذشته، 26 مردادماه در دیدار با مدیر کل اوقاف استان ضمن تشکر از اقدامات خوب صورت گرفته از سوی اداره کل اوقاف در چند سال اخیر در زمینه مسابقات قرآنی گفت: فعالیت اوقاف در این زمینه چشمگیر است.

وی با بیان  نقش مسابقات در ارتقای دانش فرهنگ قرآنی جامعه افزود: برگزاری صرف مسابقات نمی‌تواند دستیابی به اهداف قرآنی را تعقیب کند و لازم است در کنار مسابقات برنامه‌های دیگری نیز داشته باشیم تا جامعه را به اهداف قرآن نزدیک کنیم.

 امام جمعه ارومیه گفت: طوری برنامه ریزی شود که توجه به معانی و مفاهیم به قرآن مورد توجه قرار گیرد و فضای حاکم بر مسابقات دارای معنویت و تاثیر گذار باشد.

حجت الاسلام جوانبخت مدیر کل اوقاف و رییس ستاد برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از روند تشکیل ستاد استانی مسابقات، ثبت نام و برگزاری مرحله شهرستانی  گفت : از اوایل سال جاری با جدیت تمام و با توجه به اینکه مقام برتر کشوری در دوره قبل توسط اداره کل کسب شده بود کارها شروع و با ثبت نام حدود ۳۰۰۰ نفر در رشته های مختلف کار کلید خورد.

وی در ادامه اظهارکرد:  پس از برگزاری مسابقات مرحله شهرستانی ۲۵۲ نفر به مرحله استانی راه یافتند و در این مرحله نیز با حضور داوران بین المللی و به بهترین کیفیت از تاریخ ۲۷ الی ۳۰ مرداد برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام جوانبخت  با بیان این مطلب که در سال 96 استان آذربایجان غربی میزبان مسابقات کشوری خواهد بود گفت : تلاش و فعالیت همکاران در جهت برگزاری مطلوب مسابقات چشمگیر بوده و ان شاءالله مسابقات به نحوشایسته برگزار خواهد شد.
captcha