اختصاص یک خط ویژه برای بازگشت بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن مشهد
کد خبر: 3507432
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰

اختصاص یک خط ویژه برای بازگشت بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن مشهد

گروه اجتماعی: مدیرعامل اتوبوسرانی مشهد در مورد سرویس‌دهی اتوبوسرانی مشهد در زمان برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد گفت: با توجه به اینکه پایان زمان بازدید از نمایشگاه قرآن مشهد در سال جاری ساعت 23 است، این سازمان به تشخیص خود و نه درخواست نهادهای مسئول در برگزاری نمایشگاه، برای این زمان یک خط ویژه اتوبوس در نظر گرفته است.

علی‌اصغر نیشابوری، مدیرعامل اتوبوسرانی مشهد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در مورد سرویس‌دهی اتوبوسرانی مشهد در زمان برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد گفت: با توجه به اینکه پایان زمان بازدید از نمایشگاه قرآن مشهد در سال جاری ساعت 23 است، برای این زمان یک خط ویژه اتوبوس در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: انتقال مسافران به نمایشگاه قرآن مشهد در مسیر رفت توسط سه خط اتوبوس شامل خط 13 با مبدأ پایانه آزادی و مقصد پایانه الهیه، خط 99 با مبدأ حرکت از پایانه خواجه‌ربیع به مقصد پایانه وکیل‌آباد و خط 14.1 از پایانه آزادی به مقصد پایانه الهیه صورت می‌گیرد.
نیشابوری با بیان اینکه هر کدام از این خطوط در ایستگاه نمایشگاه توقف دارند، ابراز کرد: این سه خط مسیر عادی و همیشگی خود را در این ایام طی می‌کنند و تا ساعت 21:30 مسافران به نمایشگاه را در مسیر رفت انتقال خواهند داد.
اختصاص یک خط ویژه اتوبوس در مسیر بازگشت از نمایشگاه قرآن
وی تصریح کرد: اما برای مسیر بازگشت بازدیدکنندگان از نمایشگاه تا ساعت 23، خط ویژه اتوبوس از محل نمایشگاه به سمت حرم مطهر رضوی در نظر گرفته شده است که مسیر بلوار وکیل‌آباد را طی خواهد کرد تا به مقصد یعنی حرم رضوی برسد.
مدیرعامل اتوبوس‌رانی مشهد گفت: این اقدام اتوبوس‌رانی بر اساس تجربه سال‌های گذشته و تقاضای سفری که در این ایام وجود دارد و همچنین برای راحتی مردم و بازدیدکنندگان نمایشگاه مشهد در نظر گرفته شده است.
عدم درخواست اختصاص یافتن خطوط ویژه اتوبوس برای نمایشگاه از سوی متولیان
وی عنوان کرد: لذا بازدید‌کنندگان می‌توانند با این سه خط اتوبوس اشاره شده به محل نمایشگاه رفته و مسیر برگشت را هم با این خط ویژه بازگردند، البته برای سرویس‌دهی به دیگر نقاط شهر برنامه‌ای نداریم و تقاضا و نامه درخواستی نیز از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به اتوبوسرانی نیامده است.
نیشابوری افزود: تعداد سرویس اتوبوس‌های این خط ویژه که در مسیر بازگشت از نمایشگاه به سمت حرم فعالیت می‌کنند نیز بستگی به میزان تقاضای سفر دارد، لذا مسئول خطی که در محل نمایشگاه مستقر است، اگر تشخیص نیاز بیشتری دهد، از خطوط کمکی به هر تعدادی که مورد نیاز باشد برای سرویس‌دهی استفاده خواهد کرد.
یادآور می‌شود، یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد از ساعت 18 امروز، 26 خردادماه در محل دائمی نمایشگاه‌های مشهد کار خود را آغاز می‌کند و تا دوم تیرماه و تا ساعت 23 آماده بازدید علاقه‌مندان است.
captcha