عدالت؛ حلقه گمشده‌ای که در حکومت امام عصر(عج) نمایان می‌شود
کد خبر: 3502927
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳

عدالت؛ حلقه گمشده‌ای که در حکومت امام عصر(عج) نمایان می‌شود

گروه معارف: امام جمعه آشتیان تشکیل حکومت جهانی و برچیدن مرزهای جغرافیایی را همان حکومت آرمانی دانست که در روایات از آن به مدینه فاضله تعبیر شده است و گفت: عدالت عنصر گمشده‌ای است که همه دنبال آن هستند، این گمشده در حکومت امام زمان(عج) تحقق پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام غلامرضا نیشابوری، امام جمعه آشتیان، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به حوادث پس از ظهور امام زمان(ع) گفت: اولین حادثه‌ای که پس از ظهور امام زمان(عج) اتفاق می‌افتد اعلان ظهور است، ظهور به وسیله منادی آسمانی صورت می‌گیرد و حضرت درحالی که تکیه به خانه خدا زده با دعوت مردم ظهور خود را اعلام می‌فرماید.
وی تصریح کرد: رجعت و بازگشت برخی از مؤمنان و پیامبران الهی دومین اتفاقات ظهور حضرت مهدی(عج) است و مبارزه حضرت با دشمنان و مخالفان اسلام را می‌توان از دیگر اتفاقات ظهور بیان کرد.
حجت‌الاسلام نیشابوری اضافه کرد: کسانی که حکومت عدل حضرت را نمی‌توانند تحمل کنند با حضرت می‌جنگندند، مخالفان امام را گروه‌های مختلف تشکیل می‌دهند که امام در برابر هر یک سیاستی اتخاذ می‌کنند، در نهایت پیروزی حضرت ولیعصر(عج) در شرق و غرب عالم آشکار می‌شود و تمام دنیا تحت حکومت حضرت در می‌آید.
وی ادامه داد: تشکیل حکومت جهانی و برچیدن مرزهای جغرافیایی توسط امام(ع) همان حکومت آرمانی است که در روایات از آن به مدینه فاضله تعبیر شده است، همچنین گسترش عدالت در سراسر زمین به‌ عنوان مهمترین ویژگی حکومت حضرت مهدی(ع) است، عدالت عنصر گمشده‌ای است که همه دنبال آن هستند که این گمشده در حکومت امام زمان تحقق پیدا می‌کند.
حجت‌الاسلام نیشابوری اضافه کرد: امام زمان(عج) جهان را به گونه‌ای هدایت می‌کند که واژه ظلم و ستم از ذهن‌ها بیرون می‌رود و کسی به دیگری ظلم نمی‌کند، گزینش کارگزاران شایسته از دیگر آثار حاکمیت حضرت ولیعصر(عج) است، طبیعی است در حکومت آرمانی امام زمان که رهبری آن را شخصی مصلح و پارسا برعهده دارد، کارگزاران هم باید از صالحان و پارسایان باشند، لذا در روایت است که در دولت امام زمان (ع) برخی پیامبران و جانشینان ایشان از صالحان و از اصحاب عناصر حکومت را تشکیل می‌دهند.
امام جمعه آشتیان در پایان از رشد آگاهی و دانش به عنوان یکی دیگر آثار حکومت مهدوی و حوادث ظهور یاد کرد و گفت: یکی از حوادث مهم رشد دانش و صنعت در عصر امام زمان(عج) است، دوره ظهور دوره گسترش علم و دانایی است، کشور امام عصر مدینة‌العلم می‌شود و جهان از عقل و دانش پُر و عقل‌ها کامل می‌شود.
captcha