افراد صالح، تأثیرگذار و عملياتی؛ مهمترین اصل جهانی شدن جامعه مهدوی
کد خبر: 3500027
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۳

افراد صالح، تأثیرگذار و عملياتی؛ مهمترین اصل جهانی شدن جامعه مهدوی

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد با بيان اينكه یکی از این زیرساخت‌های جامعه مهدوی، وجود نیروی انسانی كارآمد در راستای تحقق اين جامعه است، گفت: قرارگاه اصلی پیشرفت و جهانی شدن انقلاب حضرت مهدی(عج)، افراد صالح، تأثیرگذار، اندیشمند و عملیاتی برای تحقق این پدیده نجات‌بخش انسانیت است.

حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد، امام جمعه باغملک در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، ضمن تبریک سالروز میلاد منجی عالم و موعود ادیان، پيرامون فرهنگ انتظار، در ابتدا به بیان مقدمه‌ای در خصوص فهم اين فرهنگ گفت: در یک برهه از تاریخ تشیع  در ايران، سنگ بنای تحریفی در فرهنگ انتظار گذاشته شد و شاید این تحریف ناشی از برداشت ناصحیح و غبركارشناسانه از برخی روایات بوده است. مثلا روایاتی كه اشاره می​كنند وقتی حضرت مهدی(عج) ظهور کند؛ «ملئت الأرض عدلا كما ملئت ظلما و جورا»، برداشت ناصحیح از این روایت چنین است که همه جای زمین باید مملو از ظلم باشد تا ظهور حضرت مهدی(عج) محقق شود.

وی اظهار كرد: بخشی از این برداشت صحیح است؛ اما فهم روایت ناصحیح بوده ست؛ چرا که روایت غیرکارشناسانه تفسیر و ترجمه شد. لذا ممكن است برخی تصور كنند آمدن امام زمان(عج) اين است كه راه گنه، خطاهای اجتماعی و بزه​های مدنی را باز كنيم. اما این نوع نگاه به فرهنگ مهدویت را با یک سؤال پاسخ می‌دهیم؛ دلیل نیامدن امام که موعود پیامبر(ص) برای نجات بشریت و آخرين وصی الهی است، چیست؟

هاشمي​نژاد ادامه داد: پاسخ اين سؤال اين است كه زمانه مهیای آمدن ايشان نیست. اين سخن به چه معناست؟ آيا به اين معناست كه سال 95 با سال​های ديگر تفاوت دارد؟ خير. یعنی آن زیربنا و زیرساخت‌های یک انقلاب جهانی که ما به آن ظهور حضرت مهدی(ع) می‌گوييم، آماده نیست.

امام جمعه باغملك با بيان اينكه یکی از این زیرساخت‌ها، نیروی انسانی است، گفت: در روایات آمده است تعداد سرداران حضرت ولی​عصر(عج) 313 نفر هستند كه اين انقلاب جهانی را همراهی می​كنند. اين زير ساخت بايد مهیا شود. قرارگاه اصلی پیشرفت و جهانی شدن این انقلاب، افراد صالح، تأثیرگذار، عالم، اندیشمند و عملیاتی برای تحقق این پدیده نجات‌بخش انسانیت است.

اين مدس حوزه پيرامون فرهنگ انتظار در جامعه خاطرنشان كرد: منتظر واقعی و جامعه منتظر حضرت مهدي(عج)، جامعه‌ای ایستا نیست؛ جامعه متحرک دینی است که فرهنگ اصیل دینی را بشناسد، ارتقاء دهد و به جامعه اطراف خود تزریق کند.

هاشمی​نژاد با بيان اينكه انقلاب اسلامی در حقیقت نقطه شروع انقلاب حضرت مهدی(عج) است، گفت: امام راحل سنگ‌بنای انقلاب را بر این عقیده گذاشتند که این انقلاب مقدمه انقلاب حضرت مهدی(عج) است. لازمه این مقدمه بودن آن است که انقلابیون ایران نسبت به افراد، جامعه و دنیای اطراف خود بی‌تفاوت نباشند. امر به معروف و نهی از منکر کنند و به شبهات؛ مخصوصا شبهات مهدويت پاسخ دهند.

وی تصريح كرد: امروز می‌بینیم دنیا دکان عرفان‌فروشی کاذب شده است؛ در حالیکه منتظر واقعی باید عرفان حقیقی را از فرهنگی كه پیامبر اکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) برای ما ترسيم كرده​اند، اخذ و به دنیا عرضه کند.

امام جمعه باغملك با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر آنکه انقلاب اسلامی باید صادر شود، افزود: صدور انقلاب اسلامی به معنی صدور فرهنگ اصيل مهدويت است؛ صدور فرهنگ انتظار به جهانی که پر از ظلم جهانی شده و عد​ه​ای مستکبر در آن گرد هم جمع شوند و باقی ملت‌ها را در استضعاف نگهدارند. اين مستكبران تلاش می‌كنند به همه القاء كنند، اين دنيا، يك بزرگ و يك كدخدا دارد و آن هم امريكا است؛ كداخدایی كه فاقد هر گونه عدالت و معنويت و حمايت جامعه انسانی است. 

هاشمی​نژاد با بيان اينكه در جامعه منتظر همه افراد در يك مجموعه سازمان​يافته مسئول هستند، تأكيد كرد: جامعه مژهدوی، يعنی آنكه منِ منتظر، برای ارتقاء فرهنگ خود تلاش كنم و به آنچه ياد گرفته​ام عمل کنم. در حقيقت منشأ ظهور حضرت مهدي(عج)، بی‌تفاوت نبودن افراد جامعه نسبت به همدیگر است.

captcha