توسعه فضاهای فرهنگی و علمی روستايي از دستاوردهای انقلاب اسلامي است
کد خبر: 3474271
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹

توسعه فضاهای فرهنگی و علمی روستايي از دستاوردهای انقلاب اسلامي است

گروه اجتماعي: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان با اشاره به پیشرفت‌های علمی در سطح روستاها آن را از دستاوردهای انقلاب در سطح روستاها دانست.

به گزارش خبرگزاري بين​المللي قرآن(ايكنا) از خوزستان، به‌مناسبت بزرگداشت ايام‌الله دهه فجر، برنامه بزرگ دستاوردهای انقلاب اسلامی روز گذشته 19 بهمن در شهرستان باغملك برگزار شد.

در اين برنامه، همايون قنواتي، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن ابراز خرسندی از حضور در این مراسم فرهنگی، اجتماعی برگزاری این برنامه را الگوی بسیار مناسبی برای شورای فرهنگ عمومی استان و کشور دانست و بیان کرد: بی‌تردید یکی از اهداف بسیار مهم پیروزی شکوهمندانقلاب اسلامی در سال 57 توجه و تأکید نظام و برنامه ریزی برای زیر سازی در سطح روستاها بوده و هست.

وی گفت: نظام اسلامي توجه بسیار زیادی به استعداد، توان و قدرت جوانان عشایر و روستائیان مملکت دارد؛ چراکه به فرموده امام(ره) عشایر، ذخایر انقلاب هستند.

قنواتی با اشاره به پیشرفت‌های علمی در سطح روستاها افزود: برگزاری چنین برنامه‌هایی باعث افزایش اختراعات، ابتکارات و توسعه فضاهای فرهنگی و علمی در سطح منطقه و جامعه خواهد شد و این پیشرفت از دستاوردهای انقلاب در سطح روستاها است.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام سال همدلی و همزبانی اظهار كرد: یکی از راه‌ها و نیازهای همدل و همزبان بودن، گفتگو است و برگزاری چنین جشن‌هايی در سطح روستاها توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد زمینه مناسب را برای این گفتگو ها فراهم می‌کند .

وي افزود: افزایش این برنامه‌ها و گفتگو در میان روستاها و جامعه زمينه ساز امنیت در سطح جامعه است. بدون تردید امنیت زمینه‌ساز هر توسعه‌ای در جامعه است.

قنواتي با اشاره به 7 و انتخابات پيش رو خواستار حضور همه مردم و اقشار جامعه در انتخابات و راهپیمایی 22 بهمن شد و گفت: حضور مردم یعنی پاک کردن تمام نقشه‌های دشمنان و مستکبران و یاس و نامیدی آنها خواهد شد.

همچنين، احمدرضا زنگنه رئيس اداره فرهنگ و ارشاد باغملك ضمن تقدیر از زحمات اهالی روستا دهیار و شورای منجوک گفت: از برنامه‌های دولت تدبیر و امید جهت ایجاد شور و نشاط در بین اقوام مختلف و به فرموده مقام معظم رهبری تاکید بر همدلی و هم زبانی و اتحاد بین اقوام ایلی و عشایری و سایر مردم، این برنامه از سوي دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سی هفتمین بهار آزادی به نام جشن دستاوردهای انقلاب اسلامی در روستای منجوک برگزار شد.

یادآور می‌شود، برگزاري اين جشن با اجراي برنامه زنده فرهنگی: شعرخوانی، صنایع دستی، موسیقی محلی، شاهنامه‌خوانی، اجرای نمایش طنز و خاطره گویي در فضایی کاملا سنتی با  برپایی  سیاه چادر و دست آوردهای بومی همراه بود.
captcha